خبرگزاری کار ایران

نتیجه یک پژوهش:

۱۴ درصد جوانان اروپایی در معرض ابتلا به افسردگی هستند

asdasd
کد خبر : ۷۸۲۰۶۶

نتیجه یک تحقیق جدید نشان می دهد که بی خانمانی، احساس طرد شدن، عدم دسترسی به امکانات آموزشی و بیکاری، جوانان اروپایی را در آستانه یک بحران روحی قرار داده است.

به گزارش ایلنا به نقل از یورونیوز،طبق نتیجه پژوهش «یوروفاوند» (Eurofound) جوانان سوئد بیش از جوانان دیگر کشورهای اروپایی در معرض ابتلا به افسردگی قرار دارند. استونی و مالت پس از سوئد در جایگاه دوم و سوم قرار دارند.

«یوروفاوند» بنیادی وابسته به اتحادیه اروپا است که برای بهبود شرایط کار و زندگی تلاش می کند.

بنا به تحقیق انجام شده ۱۴ درصد جوانان کشورهای عضو اتحادیه اروپا در معرض ابتلا به افسردگی هستند. این در حالی است که چهار درصد افراد ۱۵ تا ۲۴ ساله در این کشورها به افسردگی مزمن مبتلا هستند.

در تحقیق «یوروفاوند» از نتیجه پژوهش کیفیت زندگی در اروپا (European Quality of Life Survey) در سال ۲۰۱۶ و داده های موجود در سطح اتحادیه اروپا و کشورهای عضو اتحادیه استفاده شده است.

نتایج به دست آمده به طور خاص بیانگر تاثیر بحران اقتصادی بر جوانان است. به عنوان مثال شمار کودکان بی خانمان در هلند از سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۸ حدود ۶۰ درصد افزایش یافته است.

یک نفر از هر سه بی خانمان در کشورهای فرانسه، دانمارک و ایرلند را کودکان تشکیل می دهند.

براساس تحقیق «یوروفاوند» جنسیت علاوه بر موقعیت اقتصادی یکی دیگر از عوامل موثر بر ابتلا به افسردگی است. زنان جوانان به طور خاص بیش از مردان جوان در معرض ابتلا به افسردگی قرار دارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز