خبرگزاری کار ایران

بازی‌های کارگری جهان؛

هفت مدال حاصل کار دوومیدانی کاران ایران در بازی های جهانی کارگران

asdasd
کد خبر : ۷۸۱۳۹۳

دوندگان کشورمان روز پنجشنبه و در ادامه رقابت های جهانی کارگران به میزبانی اسپانیا چهار نشان طلا و سه برنز به سبد ایران اندوختند.

به گزارش ایلنا، این رقابت ها در ورزشگاه استاداتلتیس شهر آمپوستا اسپانیا برگزار درحال برگزاری است که «سمیرا حاتمی راد» در ماده پرتاب نیزه و «حسن میهن دوست» در پرش سه گام طلایی شدند و «امین حسین زاده» به مدال نقره بسنده کرد.

مدال های طلا و نقره در پرتاب وزنه به «مهدی صابری» و «داود ملک پور» رسید. «صادق خادمی» هم در پرتاپ نیزه یک طلا برای ایران تصاحب کرد.

«حدیثه احمدی» در ماده پرش سه گام نیز نقره ایی شد.

در نهایت تا نیمروز روز جاری تیم دو و میدانی ایران توانست ۴ طلا و ۳ نقره دیگر را به مدالهای کاروان اضافه کند و مسابقات دو و میدانی از ساعت ۱۸ به وقت محلی در دیگر بخش ها ادامه خواهد داشت.

ششمین دوره بازی‌های جهانی ورزش کارگری و آماتوری از ۱۱ تیرماه در شهر تورتوسای اسپانیا آغاز شد و ۳۰۰۰ ورزشکار از ۴۲ کشور جهان به مدت ۶ روز با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

کاروان ورزشی ایران با ۱۴۰ ورزشکار در ۹ رشته و در قالب ۱۶ تیم در این بازی ها حضور دارند که در این کاروان ۱۱ تیم از مردان و پنج تیم از زنان حضور دارد و تیم جودوی زنان و شنای مردان برای نخستین مرتبه به این مسابقات اعزام شده اند.

تیم زنان در رشته‌های دوومیدانی، جودو، تنیس روی میز، پتانک و مردان نیز در رشته‌های دوومیدانی، جودو، تنیس روی میز، پتانک در دو تیم، کاراته، والیبال ساحلی در دو تیم، کشتی ساحلی و کشتی فرنگی و شنا حضور دارند.

ایران پیش از این و در ۵ دوره گذشته تنها در سال‌های ۲۰۱۵ در لیلیانو ایتالیا و ۲۰۱۷ در ریگا لتونی در این مسابقات حضور یافت و این سومین دوره حضور کاروان کشورمان در بازی‌های جهانی کارگری است.

در سال ۲۰۱۵ برای اولین بار کاروان ایران در مسابقات جهانی لیلیانوی ایتالیا حاضر شد که ۲۱ مدال طلا، پنج نقره و ۶ برنز به دست آورد تا بین ۳۲ کشور به مقام نهم برسد. ایران در مسابقات ۲۰۱۷ در ریگای لتونی و دومین حضورش ۳۵ مدال طلا، ۱۵ مدال نقره و ۱۳ مدال برنز کسب کردند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز