خبرگزاری کار ایران

معاون سرمایه‌گذاری سازمان میراث‌فرهنگی خبر داد؛

جذب ۱/۱میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی در سال ۹۷

asdasd
کد خبر : ۷۸۱۰۶۳

معاون سرمایه‌گذاری، حقوقی و امور مجلس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گفت: در سال گذشته موفق به جذب یک‌میلیارد و ۱۰۰میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی شدیم.

به گزارش ایلنا، حسین اربابی (معاون سرمایه‌گذاری، حقوقی و امور مجلس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری) در نشست معاونان، مشاوران و مدیران کل ستادی و استانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تصریح کرد: در حوزه جذب سرمایه‌گذاری داخلی و نیز سرمایه‌گذاری خارجی سال گذشته سازمان موفق عمل کرده است و شاهد اتفاقات خوبی در این حوزه هستیم.

او افزود: ۲۳۷۱ پروژه در حوزه گردشگری در حال اجراست که این پروژه‌ها به‌طور کامل توسط بخش خصوصی اجرا می‌شود و نشان‌دهنده افزایش علاقه‌مندی برای سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری است.

او گفت: همچنین در دولت دوازدهم ۴۳۰۰ موافقت اصولی صادر شده که نسبت به مدت مشابه در دولت یازدهم ۵۰درصد رشد داشته است.

اربابی ادامه داد: پروژه‌های در حال اجرا در حوزه گردشگری شمال هتل‌های ۴ و ۵ ستاره، و نیز هتل‌آپارتمان، هتل‌های یک، دو و سه ستاره، بوم‌گردی‌ها، رستوران‌های سنتی و... است.

معاون سرمایه‌گذاری ادامه داد: موضوع ایجاد اشتغال یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که در دستور کار سازمان میراث‌فرهنگی قرار دارد و بر همین اساس سال گذشته موفق به ایجاد ۲۰۰هزار شغل شدیم.

او در ادامه گفت: تفاهم‌نامه‌های خوبی نیز با دستگاه‌های مختلف برای رونق گردشگری به امضا رسیده که به‌عنوان مثال چندی پیش با وزارت نیرو تفاهم‌نامه‌ای را امضا کردیم که بر اساس آن می توانیم از منابع آبی در اختیار وزارت نیرو مانند سدها برای توسعه و رونق گردشگری استفاده کنیم.

او ادامه داد: همچنین تفاهم‌نامه‌ای را با گروه سمگا امضا کرده‌ایم که بر اساس آن، ۳۰۰میلیارد تومان برای تجهیز هتل‌ها تخصیص خواهد یافت.

اربابی یادآور شد: همچنین بر اساس تفاهم‌نامه با بانک گردشگری، تسهیلات سفر به متقاضیان پرداخت خواهد شد.

معاون سرمایه‌گذاری، حقوقی و امور مجلس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خاطر نشان کرد: یکی از موضوعات مهم در حوزه مأموریت‌های این معاونت موضوع سمن‌ها و نقش آن‌هاست که با توجه به تأکیدات دکتر مونسان در خصوص دو نقش مشاوره و دیده‌بانی سمن‌ها انتظار این است که مدیران‌کل میراث‌فرهنگی در استان‌ها از ظرفیت سمن‌ها و تشکل‌های مردم نهاد به‌نحو مطلوب استفاده کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز