خبرگزاری کار ایران

دبیر سومین دوره جایزه کتاب سال یزد:

رشد 62 درصدی تعداد شرکت کنندگان در جایزه کتاب سال یزد

asdasd
کد خبر : ۷۸۱۰۴۲

دبیر جشنواره کتاب سال یزد با اشاره به رشد ۶۲ درصدی آثار ارسالی به سومین دوره کتاب سال یزد نسبت به دومین دوره آن خبر داد.

به گزارش ایلنا،  حجت الاسلام دکتر شهاب الدین وحیدی در نشست خبری اختتامیه جایزه کتاب سال استان یزد که با همکاری خانه فرهنگ صدوقی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد و موسسه خانه کتاب برگزار شد، با بیان اینکه سومین کتاب سال یزد در 12  گروه موضوعی آثار پذیرفته شده دارد، گفت: دین، ادبیات، فلسفه و روانشناسی، علوم اجتماعی، هنر و معماری، تاریخ و جغرافیا، یزد شناسی، کلیات، علوم کاربردی، زبان و زبان شناسی، کودک و نوجوان و علوم خاص از جمله بخش‌های سومین جشنواره سال کتاب یزد بودند که آثار ارسالی در این زمینه‌ها به دبیرخانه رسید.

دبیر سومین دوره جایزه کتاب سال یزد با اشاره به اینکه در این دوره 697 اثر در دبیرخانه این جایزه ثبت شده است، گفت: از این آثار رسیده 295 اثر به داوری راه نیافت زیرا آثار کمک آموزشی یا عدم رعایت آیین نامه ای جایزه بود و در صرفا 402 کتاب داوری شده است.

وحیدی افزود:در مرحله اول آثاری که یک رای مثبت توسط داوران داشتند به مرحله دوم راه پیدا کردند. در مرحله دوم کتاب‌هایی که طبق ملاک‌های مورد نظر دارای بالای 70 امتیاز بود، جمع بندی و مورد داوری نهایی قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه 27 عنوان کتاب به مرحله داوری نهایی راه پیدا کرد، گفت: داوران کشوری در خانه کتاب در تهران و وزارت ارشاد این آثار را بررسی کرده اند که در روز اختتامیه از آثار برگزیده تجلیل به عمل خواهد آمد.

دبیر سومین جایزه کتاب سال یزد با اشاره به معیارهای بهترین کتاب، گفت: «بدیع بودن موضوع کتاب و تکراری نبودن»، «رعایت استانداردها در ساختار، نگارش، دستور زبان و گزینش واژگان»، «رعایت استانداردها در ذکر منابع و مأخذ»، «بالا بودن عیار علمی محتوای کتاب»، «بهره‌مندی از قدرت تحلیل و استنتاج منطقی»، «پاکیزگی کتاب از حیث حروف چینی، صفحه آرایی و چاپ»، «رعایت استانداردهای تصحیح، ترجمه در خصوص آثار ترجمه و تصحیح شده» از جمله ملاک‌هایی بود که در مرحله دوم داوری مورد استفاده قرار گرفت.

وی با بیان اینکه در دومین دوره کتاب سال 420 اثر به دبیرخانه ارسال شد که درنهایت این آمار به 697 اثر رسید، اضافه کرد: در سال گذشته سه عنوان کتاب در حوزه تاریخ، معماری و داستان کتاب برگزیده و 5 اثر در حوزه دین، حقوق، جغرافیا به عنوان کتاب‌های شایسته تقدیر داشتیم.

دبیر سومین جایزه کتاب سال یزد  به رشد 62 درصدی آثار ارسالی به سومین جشنواره کتاب سال یزد نسبت به دومین دوره آن اشاره کرد و افزود: مراسم اختتامیه روز یکشنبه 16 تیرماه سال جاری در حسینیه شهید صدوقی برگزار خواهد شد.

گفتنی است در پایان این مراسم از تندیس سومین دوره جایزه کتاب سال استان یزد با حضور اهالی رسانه رونمایی شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز