خبرگزاری کار ایران

مدیر امور سینمایی حوزه هنری در آذربایجان غربی:

فیلم «رحمان ۱۴۰۰» پر فروش ترین فیلم امسال در سطح استان بود/ کمبود سالن در استان جدی است

asdasd
کد خبر : ۷۸۰۱۱۲

مدیر امور سینمایی حوزه هنری در استان آذربایجان غربی گفت: فیلم «رحمان ۱۴۰۰» پر فروش ترین فیلم امسال در سطح استان بود.

مسعود یکانی در گفت وگو با خبرنگار ایلنا گفت: ما در سطح استان آذربایجان غربی ۱۲۲ سالن سینما داریم که مالکیت آنها با حوزه هنری است و از بین این ها فقط سه سالن فعال در مرکز استان یعنی شهر ارومیه داریم که شامل سالن های «سینما انقلاب» با ۶۰۰ نفر ظرفیت و سالن های «سینما ایران» و « سینما آزادی» با ۷۵۰ نفر ظرفیت است.

یکانی اظهار کرد: ما در شهرهای اشنویه،سلماس، شاهین دژ، نقده، ماکو و خوی هم سالن های سینمایی داریم که غیر فعال بوده و فعلا بدون استفاده هستند و سینما فرهنگ ارومیه که در حال حاضر محل اداری حوزه هنری استان آذربایجان غربی است، کارکرد سینمایی ندارد.

یکانی درباره نحوه سانس بندی فیلم ها با توجه به تک سالنه بودن این سینما ها توضیح داد : سالن های ما استانداردهای سینماهای کلاسیک قدیم را دارند و از زمانی که بنده مسئولیت سینماهای حوزه هنری این استان را برعهده گرفتم سعی کردیم با هماهنگی های لازمه بامدیر محترم پخش واکران موسسه بهمن سبز حوزه هنری جناب آقای فرجی، زمانی که بین ۷ فیلم اکران همزمان در کشور، فیلم های بهتری وجود دارد که با معیارهای اخلاقی و خانوادگی ما همخوانی بیشتری دارند،طوری سانس بندی و چیدمان اکران  کنیم که حداقل ۴ فیلم از ۷ فیلم را روی پرده بتوانیم داشته باشیم.

وی تاکید کرد: ولی به هر حال مشکل کمبود سالن در استان آذربایجان غربی یک مشکل جدی است که انشالله با همت و حمایت های همیشگی موسسه بهمن سبز در راستای بهبود این وضعیت قدم هایی برمی داریم.

یکانی توضیح داد : ما اول باید داشته هایمان و سینماهای فعال را به سازی و بازسازی و تعمیر کنیم و سپس به دنبال ساخت سینماهای جدید برویم.

وی درباره افزایش مخاطب و فروش سینماهای استان آذربایجان غربی در سال گذشته و امسال گفت: این استان در نمودار کلی فروش تابع کیفیت فیلم ها و رونق اکران در سراسر کشور است و باید فیلم خوبی باشد که این چرخه رو رونق بدهد مثلا ما امسال را با فیلم «رحمان ۱۴۰۰» پر فروش شروع کردیم و سال گذشته فیلم سینمایی «به وقت شام » رکورد پر فروش ترین فیلم ما را به خود اختصاص داد.

یکانی در پایان تصریح کرد: اگر بخواهیم آمار دقیقی از تفاوت فروش ارائه بدهیم باید بگوییم که درصد رشد  سال ۹۷ به سال ۹۶ سینما های ارومیه، ۶۰ درصد افزایش مخاطب و ۷۷ درصد افزایش فروش بوده همچنین جذب مخاطب و فروش سینماهای ارومیه در ماه مبارک رمضان ۹۸ نسبت به ماه مبارک رمضان ۹۷،رشد ۳۶ درصدی در مخاطب و رشد ۷۵ درصدی در فروش داشته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز