خبرگزاری کار ایران

یوسف مزارعی خبر داد:

نصب سطل‌های ویژه جمع‌آوری فیلتر سیگار در بوستان سلامت

asdasd
کد خبر : ۷۷۷۴۵۵

معاون امور اجتماعی و فرهنگی از تهیه و نصب سطل‌های ویژه جمع‌آوری فیلترهای سیگار از مواد بازیافتی در بوستان سلامت منطقه 2 خبر داد.

به گزارش ایلنا، یوسف مزارعی معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه ۲ با اشاره به اینکه هدف از انجام این کار فرهنگ سازی برای استعمال دخانیات و مدیریت پسماند ناشی از آن و حفاظت از محیط زیست است گفت: در فیلتر باقیمانده از سیگارهای دود شده، مواد سمی و فلزات سنگین خطرناک دیگری چون نیکوتین ،سرب،مس و کروم هم وجود دارد که در یک بسته متشکل از 12 هزار الیاف پلاستیکی در هم تنیده مانند استات سلولز و تجزیه ناپذیر چا سازی شده اند.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه 2 با بیان اینکه فیلتر های سیگار و دیگر زباله های ناشی از تنباکو سهم عمده ای از زباله های سراسر جهان را به خود اختصاص داده اند افزود: فیلتر سیگارهایی که در فضای باز بر زمین انداخته می شوند به مرور زمان تجزیه می شوند و سموم آن در سطح فضا پراکنده می شود و با استنشاق این سموم آسیب های جدی به ریه ها وارد می شود همچنین این سموم پس از بارندگی از فیلتر به خاک منتقل شده و باعث آلودگی خاک و آسیب های جدی به گیاهان می‌شود.

مزارعی  در ادامه گفت: مردم باید از عوارض ناشی از رها کردن فیلتر های سیگار و تاثیر آن بر محیط زندگی و طبیعت آگاه شوند. و با استفاده از سطل های ویژه فیلتر سیگار در بوستان ها و معابر عمومی در حفظ سلامت و محیط زیست خود تاثیر گذار باشند.

سطل های مخصوص جمع آوری فیلتر های سیگار از مواد بازیافتی تهیه شده اند و با دو هدف استفاده بهینه از مواد دور ریختنی در حفاظت از محیط زیست شهروندان و داشتن شهری بدون آلودگی های زیست محیطی  در بوستان سلامت منطقه 2 نصب شده اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز