خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری اهواز:

کسی حق ندارد به بافت تاریخی شهر اهواز دست بزند/ با متخلفین برخورد شده است

asdasd
کد خبر : ۷۷۷۰۲۵

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری اهواز گفت: اگرچه بافت خیابان بازار امام خمینی قدمت تاریخی ندارد، اما برای مردم اهواز حالت نوستالژی دارد و کسی حق دخل و تصرف در آن را نداشته و با متخلفین برخوردهای لازم انجام شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اهواز، قادر کعب عمیر در جمع خبرنگاران در خصوص دخل و تصرف هایی که مالکین مغازه های این خیابان در جر یان بازسازی به رواق های این بازار داشته اند، اظهار کرد: قدمت این خیابان به حدود ۲۱ سال پیش بازمیگردد و از نظر تا یخی قدمت چندانی ندارد، اما برای مردم اهواز حالت نوستالژی دارد.

وی افزود: رواق در بحث معماری منسوخ شده است و ما هر جا بافت تاریخی داشتیم با کندی پیشرفت کار مواجه بوده ایم.

کعب عمیر با اشاره به اینکه رواق خیابان امام در چند نقطه به وسیله مالکین تصرف شده است، تصریح کرد: سازنده نباید برای کاهش هزینه های ساخت و ساز خود دخل و تصرفی در بافت بازار و رواق داشته باشد.

وی با تاکید این نکته که کسی حق ندارد به بافت تاریخی شهر دست بزند، خاطرنشان کرد: ما به این مسئله ورود کردیم و با کسانی که در بافت خیابان بازار امام خمینی تصرف کرده اند برخوردهای لازم انجام و رفع تصرف شده است و با کسانیکه بافت را تخریب کرده اند طی مکاتبه با منطقه مربوطه تایید پایان کار آنها را منوط به پرداخت هزینه احداث مجدد و تعمیر و مرمت رواق اعلام کرده ایم.

مدیرعامل سازمان زیباسازی اهواز در ادامه با اشاره به اجرای ناقص طرح بازار امام خمینی طی سال های ۷۲ الی ۷۶، عنوان کرد: در جریان احداث این بنا از آجرهای درجه ۳ استفاده کردند و خیابان را تا حد وسط رنگ کردند  که خود موجب کاهش استحکام آجر می شود در پی کاهش استحکام و به دلیل آب و هوای اهواز و مسدود شدن آبراه های بازار، موجب شد که برای مرمت این خیابان اقدام کنیم.

کعب عمیر در پایان بیان کرد: کار مرمت بنا آغاز شده  و رنگ سقف در دو فاز انجام شده است و قسمتی از دیوار ها برای مرمت تراشیده شده اند.

انتهای پیام/
مریم جم
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز