خبرگزاری کار ایران

پیروزی نامزد حزب حاکم در دور نخست انتخابات ریاست‌جمهوری موریتانی

asdasd
کد خبر : ۷۷۶۸۵۱

نامزد حزب حاکم موریتانی در انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور امروز- یکشنبه- پیروزی خود را در دور نخست اعلام کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از رأی الیوم،‌ «محمد شیخ الغزوانی» نامزد حزب حاکم در انتخابات ریاست جمهوری موریتانی امروز- یکشنبه- طی اظهاراتی با حضور «محمد ولد عبد العزیز»،‌ رئیس جممهوری فعلی این کشور از پیروزی خود در دور نخست این انتخابات خبر داد. 

الغزوانی در جمع طرافداران خود در پایان شب انتخابات و پس از شمارش ۸۰ درصد آرا پیروزی خود را اعلام کرد و گفت: «فقط ۲۰ درصد آرا شمارش نشده و این موضوع نتیجه نهایی را تغییر نخواهد داد». 

منبعی در هیأت انتخابات ملی مستقل گفت که الغزوانی میزان ۵۰ و ۵۶ صدم درصد از مجموع ۸۰ درصد آرای شمارش شده را کسب کرده و از رقبای خود، «محمد ولد بوبکر» و «بیرام ولد عبیدی» که هر یک تنها ۱۸ درصد این آرا را به خود اختصاص داده‌اند، پیشی گرفته است. 

شمارش آرا امروز ادامه دارد. 

هیچ یک از پنج نامزد رقیب غزوانی هنوز واکنشی نسبت به این اعلام خبر پیروزی وی نشان نداده‌اند اما چهار نفر از آنها از جمله بوبکر و عبیدی روز گذشته -شنبه- در نشستی مخالفت با حضور نمایندگانشان در برخی مراکز رأی‌گیری را محکوم کردند. 

اما هیأت انتخابات تأکید کرد که هیچ حادثه مهمی در خلال برگزاری انتخابات ثبت نشده است. 

«سید ولد دودمان» سخنگوی غزوانی در یک کنفرانس مطبوعاتی پیش از بسته شدن مراکز رأی گیری گفت: «نامزد ما حتما در دوره نخست پیروزی قاطعی کسب خواهد کرد».

حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار رأی‌دهنده روز گذشته برای انتخاب رئیس‌جمهوری جایگزین عبدالعزیز رأی دادند. 

این انتخابات ریاست جمهوری موریتانی نخستین انتقال صلح‌آمیز قدرت بین دو رئیس منتخب در این کشور است که از سال ۱۹۷۸ تا سال ۲۰۰۸  شاهد کودتاهای متعددی بوده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز