خبرگزاری کار ایران

رئیس کل دادگستری فارس در جمع خبرنگاران:

پرونده نفت و گاز زاگرس جنوبی 13 متهم دارد/ شهرداری تنها مقصر حادثه سیل شیراز / اقدام حاجتی؛ علیه امنیت ملی و نظام بود

asdasd
کد خبر : ۷۷۶۴۰۲

رئیس کل دادگستری استان فارس با اشاره به مقصران حادثه سیل شیراز گفت: در بررسی‌های کارشناسی به‌ غیر از شهرداری هیج ارگان دیگری مقصر شناخته‌نشده که این رأی نیز قابل‌اعتراض است و اگر اعتراض نشد، پرونده به دادگاه ارسال می‌شود.

به گزارش ایلنا،حجت‌الاسلام  سید کاظم موسوی در جمع خبر‌نگاران گفت: پرونده قتل امام جمعه کازرون، چهار روز پس از وقوع حادثه منجر به صدور کیفرخواست شد و جلسه رسیدگی به اتهامات متهم، 12 تیرماه برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به برنامه‌های دادگستری فارس در هفته قوه قضائیه، گفت: دادگستری فارس به‌رغم گستردگی و اهمیت حوزه قضایی، به لحاظ عِده و عُده در مظلومیت بسر می برد و یکی از واضح‌ترین این مظلومیت‌ها، ساختمانی است که هفتادسال قدمت دارد.

موسوی خاطر نشان کرد: مدیریت جدید قوه قضائیه، دوران تحول نامیده شده است، به هفته وی یکی از تحولاتی که دنبال خواهد شد، آغاز احداث ساختمان جدید دادگستری فارس به عنوان یک مصوبه است.

رئیس کل دادگستری استان خاطر نشان کرد:  778 هزار و 681 پرونده در محاکم مختلف رسیدگی شده حال آنکه تعداد قضات دستگاه قضایی فارس حدود 570 نفر است.

وی خاطر نشان کرد: اکنون 27 زندانی مهریه در زندانهای فارس، محبوس هستند.

موسوی با بیان اینکه کاهش جمعیت کیفری زندانها را از دیگر برنامه‌های دادگستری استان است ادامه داد:  طی یکسال گذشته قریب به 5 هزار نفر از زندانهای فارس به اشکال مختلف آزاد شده اند که عموما مرتکبان جرائم غیرعمد را شامل می شود.

وی با بیان اینکه تقاضا داریم در خصوص پرونده سیل شیراز، افراد از دخالت در امور قضایی خودداری کنند افزود: این مهم سبب می شود که کارشناسان دادگستری با نظر کارشناسی و در کمال بی‌طرفی، در این خصوص اظهارنظر کنند.

رئیس‌کل دادگستری استان فارس در مورد شایعه شبکه‌های معاند در مورد اعتصاب قضای شخصی به نام «حسین سپنتا» در زندان شیراز نیز گفت: هیچ‌گونه اعتصاب قضایی در زندان‌های شیراز نداشتیم.

موسوی تصریح کرد این پرونده بدون تاثیرپذیری از این و آن و به شکل کاملا عادلانه رسیدگی شده و تلاش می کنیم کیفرخواست بعد از طی روند قانونی در کوتاه ترین زمان صادر و وقت رسیدگی تعیین شود.

رئیس کل دادگستری استان فارس گفت: پرونده ثبت احوال تعداد 37 متهم دارد و قرار جلب و دادرسی صادر شده و شعبه دوم دادگاه کیفری فارس به آن رسیدگی می‌کند.

رئیس کل دادگستری فارس به  پرونده فرمانداری مرودشت اشاره کرد و گفت: کیفرخواست این پرونده در تاریخ 22 اردیبهشت سال گذشته صادر شده و در دادگاه کیفری مطرح به رسیدگی بوده و برای تاریخ 31 تیرماه امسال قرار دادگاه تعیین شده است.

وی اتهام متهمان این پرونده را اختلاس و ارتشاء اعلام و اضافه کرد که در این پرونده مسئولانی از بخشداری مرکزی مرودشت، بخشداری سیدان و فرمانداری مرودشت به عنوان متهم حضور دارند.

موسوی با اشاره به پرونده تورگردانان، گفت: در این پرونده 17 متهم وجود دارد که اتهام آنان تشویق مردم به فساد و فحشا از طریق انتشار محتوای مبتذل در فضای مجازی است و همه متهمان با قرار وثیقه مناسب، تا زمان برگزاری دادگاه آزاد شده اند.

رئیس کل دادگستری فارس همچنین گفت: پرونده مربوط به نفت و گاز زاگرس جنوبی نیز با 13 متهم با عناوین اتهامی رشوه و تبانی در معاملات مطرح به رسیدگی است و شخصا بر روند آن نظارت کامل خواهیم داشت.

رئیس‌کل دادگستری فارس در مورد آخرین جزئیات درباره پرونده حاجتی عضو شورای شهر شیراز نیز گفت: وی اقداماتی علیه امنیت ملی و نظام داشته و حکم وی شامل یک سال تبعید و 2 سال حبس در دادگاه تجدیدنظر قطعی و به اجرای احکام ارسال‌شده و در حال اجرا است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز