خبرگزاری کار ایران

محجوب:

نباید کارگران را به بهانه حیات شبانه استثمار کرد/ این طرح هیچ کمکی به اشتغال نمی‌کند

asdasd
کد خبر : ۷۷۵۳۴۴

رئیس فراکسیون کارگری مجلس گفت: بنده مخالف طرح حیات شبانه هستم چراکه کارگران باید شب‌ها استراحت کنند و نباید آنها را به بهانه حیات شبانه استثمار کرد.

به گزارش ایلنا، علیرضا محجوب گفت: باید ابتدا این سوال را پرسید که آیا مردم و کارگران نباید بخوابند و استراحت کنند؟ یکی از بزرگترین عوامل هرج و مرج و ضد کارگری‌ترین موضوعات در ایران، نداشتن ساعت کاری برای اصناف است؛ به‌طوری‌که در تجاری‌ترین شهرهای دنیا ساعت 6 یا 7 بعدازظهر هیچ مغازه‌ای باز نیست، غیر از بارها و مکان‌های محدود و موقتی یا جاهایی مثل داروخانه‌های شبانه‌روزی که نیاز ضروری به آن وجود دارد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در ادامه به خانه ملت، گفت: حیات شبانه معنی ندارد؛ در هیچ کجای دنیا سابقه ندارد که کارگران را استثمار کنند و بگویند بعد از ساعت 12 بایستند. بنده حتی تا ساعت 12 شب نیز مخالف هستم چراکه 6 بعدازظهر باید به منزل رفته و بخوابند و معتقد هستم که مردم باید شب زود بخوابند و صبح زودتر به سر کار بروند.

رئیس فراکسیون کارگری مجلس با تاکید بر اینکه مخالف کلیات طرح حیات شبانه هستم، تصریح کرد: کارگران باید استراحت کنند. این طرح هیچ کمکی به اشتغال نمی‌کند؛ چراکه وسائل مورد نیاز را صبح هم می‌توان تهیه کرد؛ علاوه‌ بر این در تهران 100 فروشگاه و در هر محله‌ای چند فروشگاه وجود دارد که شیفت آن معلوم است و هر کسی نیاز ضروری دارد، آدرس آن را بداند و اگر منظور کسب و کار است تا صبح باز باشد؛ برای کارهای ضروری این شرایط در همه جای دنیا نیز وجود دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز