خبرگزاری کار ایران

افزایش شانس جانسون برای نخست‌وزیری بریتانیا

asdasd
کد خبر : ۷۷۵۲۹۸

وزیر خارجه سابق انگلیس با کسب اکثریت آرا در دومین دور رأی‌گیری در رقابت با چهار نامزد دیگر برای رهبری حزب محافظه کار پیروز شد و شانس خود را برای نخست‌وزیری این کشور تقویت کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم،‌ «بوریس جانسون»، نامزدی که بالاترین شانس را برای جانشینی «ترزا می» نخست‌وزیر مستعفی انگلیس دارد، روز گذشته- سه‌شنبه- در دومین دور رأی‌گیری برای رهبری حزب محافظه کار با کسب اکثریت آرا پیروز شد.

جانسون در این رأی گیری، ۱۲۶ رأی کسب کرد و پس از وی «جرمی هانت» وزیر خارجه فعلی با ۴۶ رأی، «مایکل گوو»، وزیر محیط زیست با ۴۱ رأی، «روری استوارت» وزیر توسعه با کسب ۳۷ رأی و «ساجد جاوید» وزیر کشور با ۳۳ رأی هر یک به ترتیب در مکان‌های اول تا پنجم قرار گرفتند.

«دومینیک راب» وزیر برگزیت نتوانست حد نصاب ۳۳ رأی را کسب کند و از دور رقابت خارج شد. 

پنج نامزد مذکور دوباره در دور بعد رأی‌گیری با یکدیگر رقابت می‌کنند تا تعداد آنها به دو نفر برسد و پس از آن اعضای حزب محافظه‌کار رهبر جدید حزب و نخست‌وزیر آینده بریتانیا را انتخاب می‌کنند. 

نمایندگان محافظه‌کار مجلس عوام با ۳۱۳ عضو در عملیات رأی گیری شرکت داشتند و دلیل آن، پیروزی این حزب در انتخابات سال ۲۰۱۷ است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز