خبرگزاری کار ایران

در گفتگو با ایلنا مطرح شد:

از وضعیت گروه ملی فولاد غافل نشوید/ لزوم تشکیل تشکل کارگری

asdasd
کد خبر : ۷۷۵۱۳۹

یک کارشناس مکانیک شرکت گروه ملی فولاد ایران، گفت: از مسئولین درخواست می کنیم از اوضاع حاکم بر شرکت گروه ملی غافل نشوند تا مبادا اتفاقات سال های گذشته تکرار شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اهواز، عبدالله درویشی، کارشناس مکانیک شرکت گروه ملی فولاد در خصوص آخرین وضعیت این شرکت اظهار کرد: در ابتدا اگر بخواهیم خودمان را با وضعیت مشابه سال گذشته مقایسه کنیم جای بسی شکرگزاری و امید به ادامه تولید و حیات چرخ فولاد در اهواز و گروه ملی وجود دارد.

وی افزود: با ورود تیم مدیریتی جدید و راه اندازی کشش مفتول و بخش ۲ برای نورد کاری شمش و موازی با آن تولید در بخش کوثر و لوله سازی و برنامه ریزی برای راه اندازی ذوب و بخش ۱ و صادرات محصول به کشور عراق میتوان به بقای این غول فولادی خاورمیانه یک بار دیگر امیدوار شد.

درویشی در ادامه با اشاره به اینکه تمام کارگران زحمت کش در تمام دوره ها سیبل اول مشکلات و ناکامی های شرکت بوده اند، تصریح کرد: کارگران شریف گروه ملی فولاد امیدوارند با ادامه دار بودن روند تولید و به سود رسیدن آن در شان نام گروه ملی با آنها برخورد شود و مشکلات و دغدغه های آنان دیده شود و به فوق العاده شغل به کارگرانی که در آستانه بازنشستگی هستند پرداخت و به نحو مطلوب و شایسته از آنها قدردانی شود.

وی در خصوص مسائل ومشکلاتی که این روز ها تمامی پرسنل از آن رنج میبرند، خاطرنشان کرد: نحوه محاسبه اضافه کاری در تمام بخش ها اشتباه است و موجبات نارضایتی همه پرسنل را به همراه داشته است.

درویشی ادامه داد: عدم شفاف سازی کافی و ارائه برنامه های کوتاه مدت و میان مدت و بلند مدت تیم مدیریتی و ایجاد نگرانی پرسنل از آینده شغلی ومعیشتی خود و خانواده هایشان از دیگر مشکلات این شرکت است.

این کارشناس مکانیک شرکت گروه ملی فولاد عنوان کرد: پایین بودن سطح کیفی غذا در رستوران های شرکت، نبود مواد اولیه کافی جهت تولید مستمر در بخش ها بویژه بخش کوثر، نبود حداقل خدمات رفاهی و آموزشی ( به غیر از خدمات درمانی و بیمه تکمیلی که همواره چالشی تمام نشدنی است) برای پرسنل و خانواده های آنها از دیگر مسائل مبتلابه کارگران این شرکت است.

 درویشی با اشاره به چارت ناقص و پر از مشکل که همیشه دستخوش تغییر بوده و نارضایتی پرسنل را به همراه داشته است، تاکید کرد: متاسفانه چارت فعلی اصلا کمکی به تولید و نیروهای تولیدی نمی کند وجود پستهای زیاد کارشناس و سرپرست و رئیس در قسمت های اداری و پشتیبانی که اصلا لزومی ندارند( با توجه به دریافتی های بسیار سنگین برای این پستها) و از طرف دیگر عدم دادن حق واقعی و جایگاه واقعی به کارگران تولیدی و عدم تناسب چارت بخشهای تولیدی با زحماتی که این عزیزان میکشند از موارد اشکال چارت است.

این کارشناس مکانیک شرکت گروه ملی فولاد با بیان اینکه در مقایسه با سال گذشته کارگران مطالبات معوقه ندارند، تصریح کرد: حقوق ها به روز پرداخت میشود و با تلاش فراوان کلیه بخش ها درحال آماده سازی و راه اندازی هستند همچنین از بدهی های سازمان به اداره مالیات و سازمان آب و برق و سازمان تامین اجتمایی وقطعه سازان کاسته شده است.

وی گفت: عدم وجود یک تشکل قانونی کارگری جهت مطالبات  کارکنان شرکت و ارائه نقطه نظرات کارگران به مدیران و برعکس از دیگر نقاط ضعف این شرکت است.

وی در پایان با استمداد از کلیه مسولین در سطح استان و کشور در خصوص وضعیت گروه ملی، تاکید کرد: از وضعیت تولید و اتفاقات درون گروه ملی بی خبر نمانید و در جایگاه خود و در حد اختیاراتتان پیگیر مسائل ومشکلات گروه ملی باشید تا یکبار دیگر اتفاقات سال های گذشته تکرار نشود و مافیای داخل و بیرون از شرکت بدانند توان اتحاد و همدلی ما از زور و سم پاشی آنها بیشتر است.

انتهای پیام/
مریم جم
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز