خبرگزاری کار ایران

معاون معماری و شهرسازی شهرداری:

ایجاد پارکینگ در محله‌های تاریخی توصیه نمی‌شود

asdasd
کد خبر : ۷۷۴۸۸۴

معاون معماری و شهرسازی شهرداری در جریان بررسی لایحه پیشنهادی شهرداری تهران در خصوص تعدیل نرخ عوارض ساختمانی گفت: نرخ تورم در املاک مسکونی در سال 97 نسبت به سال 96، رشد 69 درصدی داشته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، بررسی لایحه پیشنهادی شهرداری تهران در خصوص تعدیل نرخ عوارض ساختمانی در یکصد و چهل و نهمین جلسه شورای شهر انجام شد.

در این جلسه عبدالرضا گلپایگانی، معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران با بیان این که شورای شهر تهران، معاونت شهرسازی را مکلف کرد که نسبت به آسیب شناسی و خطایابی در اجرای فرمول‌های محاسبه عوارض اقدام کند، گفت: از جمله اهداف این لایحه باید به آرام کردن دامنه تغییرات ناشی از اعمال دفترچه ارزش معاملاتی سال ۹۷ و پلکانی کردن رشد بهای عوارض صدور پروانه ساختمانی اشاره کرد.

وی با بیان اینکه نرخ تورم در املاک مسکونی در سال ۹۷ نسبت به ۹۳، ۶۹ درصد رشد داشت و شاهد رشد ۵۱ درصدی نرخ تورم در حوزه اداری و تجاری نیز هستیم، گفت: میزان درصد عوارض نسبت به قیمت فروش آپارتمان در گران‌ترین نقطه شهر ۲.۵ درصد و در ارزان‌ترین منطقه تهران یک درصد است و این در حالی است که در سایر کلان شهرها این عدد پنج درصد قیمت فروش است و امیدواریم با موافقت اعضای شورای شهر به قیمتی مناسب برسیم.

گلپایگانی با اشاره به اصلاح نرخ کمبود پارکینگ نیز افزود: جریمه نبود پارکینگ اداری حداکثر ۲۹۰ و حداقل ۲۰۶ میلیون تومان است و پارکینگ تجاری ۳۱۰ میلیون تومان خواهد بود.

وی با بیان اینکه یک بخشنامه به دو منطقه ۱۱ و ۱۲ ابلاغ کردیم که براساس این ابلاغیه از آنجایی که ایجاد پارکینگ در محله‌های تاریخی توصیه نمی‌شود تصریح کرد: نسبت به شناسایی زمین‌های مناسب و ساخت پارکینگ محله‌ای اقدام کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز