خبرگزاری کار ایران

در جلسه کمیسیون بهداشت شورای رشت مطرح شد:

تاکید به پرداخت حق بیمه تکمیلی پرسنل شهرداری رشت/ بهره مندی از مزایای بیمه، حق قانونی پرسنل شهرداری است

asdasd
کد خبر : ۷۷۴۷۳۱

در هشتاد و هشتمین جلسه کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای رشت به پرداخت حق بیمه تکمیلی پرسنل شهرداری با هدف ایجاد آرامش خاطر برای نیروهای این مجموعه تاکید شد.

به گزارش ایلنا از رشت، رئیس کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای رشت با اشاره به گلایه‌های پرسنل شهرداری رشت پیرامون حق بیمه تکمیلی اظهار کرد: در دوران فعالیت شورای چهارم و پس از آن در دوره فعالیت شورای پنجم رشت جلسات متعددی با این محوریت برگزار شد.

فاطمه شیرزاد با بیان اینکه پرسنل شهراری رشت از نحوه خدمات‌دهی بیمه تکمیلی رضایت ندارند، افزود: بیمه آسیا نمایندگی استان گیلان در این باره طرف قرار داد با شهرداری رشت بوده و معتقدیم امروزه بیمه برای انسانها یکی از مهم ترین نیازها محسوب می شود.
 
وی به گلایه مردم پیرامون بیمه سلامت اشاره‌کرد و گفت: متاسفانه هزینه‌های درمانی بسیار افزایش پیدا کرده و بیمه سلامت نتوانست به خوبی پاسخگوی نیاز مردم در این حوزه باشد.
 
شیرزاد با تاکید بر اینکه در هر قراردادی طرفین ملزم به اجرای مفاد آن هستند بیان کرد: حدود یک سال و نیم است که تعهدات بیمه تکمیلی پرسنل شهرداری رشت از سوی دستگاه مجری و نمایندگی بیمه به خوبی اجرایی نمی شود و این مبحث موجب گلایه پرسنل زحمتکش شهرداری رشت شده است.
 
وی با تاکید بر اینکه تمامی مفاد قرار داد ما بین شهرداری رشت و بیمه آسیا باید رعایت شود گفت: کلیه خدمات بیمه ای از جمله خدمات پاراکلینیکی پرسنل و غیره پرسنل شهرداری رشت باید تسریع شود و انتظار دارم این مهم به طور جدی در دستور کار قرار بگیرد.
 
رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای رشت با اشاره به اینکه در صدور معرفی نامه های مربوط به درمان پرسنل شهرداری رشت نباید تعلل شود بیان کرد: نباید در این موارد سهل انگاری شود و در زمان انعقاد قرار داد جدید بیمه تکمیلی پرسنل شهرداری رشت باید به مواردی که خواسته پرسنل است توجه بیشتری داشت.
 
شیرزاد با تاکید بر توجه بیشتر به مقوله انضباط مالی در شهرداری رشت گفت: پرداخت مطالبات بیمه کارکنان شهرداری رشت نیز جزو مباحثی است که باید پیگیری و در دستور کار قرار بگیرد و بهره مندی از مزایای بیمه را حق قانونی پرسنل شهرداری رشت می دانم.
 
مدیر واحد حقوقی شهرداری رشت نیز در این جلسه با اشاره به انعقاد قرار داد ما بین شهرداری رشت و بیمه آسیا بابت پوشش تکمیلی پرسنل شهرداری اظهار کرد: در سال ۹۵ برای نخستین بار شهرداری رشت تصمیم به تجمیع تمامی پوشش های بیمه ای این مجموعه گرفت.
 
یاسر صفاکار با بیان اینکه در حال حاضر چند نوع خدمت بیمه ای در شهرداری رشت شامل حال پرسنل می شود افزود: با تجمیع بیمه ها بسیاری از مشکلات برطرف و طی انجام مناقصه شرکت بیمه آسیا به عنوان طرف قرار داد با شهرداری رشت انتخاب شد.
 
وی به برخی از پوشش های بیمه ای در شهرداری رشت اشاره کرد و گفت: بیمه آتش سوزی دویست هزار واحد شهری، بیمه عمر کارکنان ، بیمه مسئوولیت سازه ها و کارکنان و غیره از جمله بندهای این قرار داد هستند .
 
صفاکار با تاکید بر اینکه مطالبات بیمه آسیا از سالهای ۹۵ تا کنون باقی مانده است بیان کرد: هر ماه ۳۷۱ میلیون تومان بابت حق بیمه های ذکر شده باید به شرکت بیمه طرف قرار داد پرداخت شود.
 
 
مدیر واحد حقوقی شهرداری رشت با اشاره به اینکه حجم مطالبات بیمه ای از شهرداری رشت بسیار بالا رفته است تصریح کرد: حدود یک ماه تا پایان قرار داد فی ما بین شهرداری رشت و بیمه آسیا باقی مانده و با توجه به مشکلات مالی شهرداری و عدم توان پرداخت حق بیمه به صورت نقدی قرار است بخشی از این مطالبات را در قالب تهاتر پرداخت کنیم.
 
وی با بیان اینکه منکر مطالبات بیمه آسیا از شهرداری رشت نیستیم گفت: بیمه آسیا نیز بر اساس قانون و اخلاق باید به تعهدات خود عمل کند.
 
معاون عملیات سازمان آتش نشانی شهرداری رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه مطالبات بیمه ای پرسنل شهرداری رشت از سال ۹۷ تا کنون پرداخت نشده است اظهار کرد: متاسفانه نوع خدمات دهی در بیمه تکمیلی توسط شرکت بیمه آسیا موجب گلایه تمامی پرسنل تحت پوشش این بیمه در شهرداری رشت است.
 
شهرام مومنی با بیان اینکه طی ماه های اخیر افراد فراوانی بابت بهره مندی از خدمات بیمه حریق به آتش نشانی رشت مراجعه کرده اند افزود: متاسفانه این افراد پس از بازگشت از بیمه اعلام کردند که حق بیمه به آنان پرداخت نمی شود.
 
وی با تاکید بر اینکه پرسنل آتش نشانی شهرداری رشت بابت مراجعه و بستری شدن خود و خانواده هایشان در بیمارستان ها با مشکلات فراوانی مواجه هستند گفت: متاسفانه پرسنل آتش نشانی شهرداری رشت در صدور معرفی نامه جهت بهره مندی از خدمات درمانی بستری در بیمارستان ها با مشکلات فراوانی مواجه هستند.
 
معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه شهرداری رشت یک دستگاه خدمات رسان است اظهار کرد: با توجه به مشاغل سختی که در مجموعه شهرداری رشت تعریف می شود انتظار می رود پرسنل این مجموعه به لحاظ درمان تحت فشار نباشند.
 
محمد رضا علیزاده با بیان اینکه حق بیمه تکمیلی پرسنلی شهرداری رشت ماهیانه از حقوقشان کسر می شود افزود: ماهیانه از حقوق پرسنل شهرداری رشت کسورات بیمه ای برداشت می شود اما با این بهانه که شهرداری به بیمه آسیا بدهی میلیاردی دارد در بحث بیمه تکمیلی با مشکلات فراوانی مواجه هستیم.
 
نماینده بیمه آسیا نیز در این جلسه با اشاره به اینکه عدم پرداخت حق بیمه توسط شهرداری رشت به بیمه آسیا در موعد مقرر موجب بروز مشکلاتی شده است اظهار کرد: بارها بابت عدم پرداخت حق بیمه تکمیلی پرسنل شهرداری رشت به این مجموعه مراجعه کردیم اما برخی از مدیران شهرداری حتی اجازه ورود به اتاق هایشان را نیز به ما ندادند.
 
میثم نیک نام با بیان اینکه شهرداری رشت حدود شش میلیارد تومان به بیمه آسیا بدهی دارد افزود: سعی کردیم با قسط بندی شرایط مناسب پرداخت بدهی را برای شهرداری رشت ایجاد کنیم اما متاسفانه شهرداری رشت باز هم در این باره همراهی نکرد.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز