خبرگزاری کار ایران

معاون ساخت و توسعه آزادراه‌ها:

تمام گیت‌های نقدی پرداخت عوارض آزادراهی تا پایان سال جمع می‌شود/ شاغلان در باجه‌های پرداخت نقدی بیکار نمی‌شوند

asdasd
کد خبر : ۷۷۴۳۳۹

معاون ساخت و توسعه آزادراه‌ها با بیان اینکه به زودی 10 آزادراه دیگر به سیستم پرداخت الکترونیکی عوارضی مجهز می‌شوند، گفت: بیش از 50 میلیون پلاک در این مدت از این 4 آزادراه ( آزادراه‌های تهران–ساوه، قزوین–زنجان، تهران–قزوین، تهران–قم چهار ) تردد کرده‌اند که پلاک 6 میلیون خودرو ثبت شده و در همین مدت 15 میلیارد تومان عوارضی از طریق پرداخت‌های الکترونیکی هم پرداخت شده‌ است.

سید حسین میرشفیع در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا درباره جزئیات اضافه شدن 10 آزادراه دیگر به سیستم پرداخت عوارض الکترونیکی،  اظهار داشت: از اواخر سال گذشته چهار آزادراه کشور به سیستم اخذ عوارض الکترونیکی مجهز شدند و با توجه به استقبال هموطنان از ۳۱ تیرماه ۱۰ آزاد راه پرتردد دیگر کشور به این سیستم اضافه می‌شوند.

وی افزود:‌ آزادراه‌های مشهد- باغچه، کنارگذر مشهد، زنجان- تبریز، تبریز- ارومیه، تهران- پردیس، قزوین- رشت، ساوه- سلفچگان، قم- کاشان، کاشان- اصفهان و بندرعباس- شهید رجایی در مرحله دوم به این سیستم مجهز خواهند شد.

معاون ساخت‌وتوسعه آزادراه‌ها با بیان اینکه تا حدود زیادی از اشکالات سیستم پرداخت الکترونیکی عوارضی برطرف شده‌ است،‌ تاکید کرد: سیستم الکترونیکی خواه یا ناخواه درصدی خطا به همراه دارد اما سعی شده‌است که این خطاها در ارسال پیامک قبض پرداخت عوارضی به مالکان خودرو به حداقل برسد.

میرشفیع ادامه داد: تمام مشکلات مربوط به پرداخت عوارضی از طریق برچسب‌های بانک مسکن برطرف شده و پیامک تسویه به مالکان خودرو دارای «تگ» بانک مسکن ارسال شده‌ است.

معاون ساخت‌و توسعه آزادراه‌ها با اشاره به افزایش زیرساخت‌ها برای پرداخت الکترونیک عوارضی گفت: از طریق16 هزار خودپرداز امکان پرداخت عوارضی وجود دارد از سوی دیگر اغلب مجتمع‌های بین‌راهی و سایر امکان در مسیر دارای دستگاه پز – کارتخوان- پرداخت عوارضی هستند.

وی افزود: از سوی دیگر امکان پرداخت عوارضی با کدهای دستوری از طریق نصب اپلیکیشن‌های مربوطه وجود دارد. روش‌های دیگری برای پرداخت عوارضی به صورت الکترونیکی وجود دارد که جزییات آن در سایت آنی‌رو شرح داده شده است.

میرشفیع با بیان اینکه در طول 3 ماه از اجرای الکترونیکی شدن پرداخت عوارض آزادراه‌ها 6 میلیون پلاک در این آزادراه‌ها ثبت شده‌ است،‌ گفت: بیش از 50 میلیون پلاک در این مدت از این 4 آزادراه(آزادراه‌های تهران–ساوه، قزوین–زنجان، تهران–قزوین، تهران–قم چهار)تردد کرده‌اند که پلاک 6 میلیون خودرو ثبت شده و در همین مدت 15 میلیارد تومان عوارضی از طریق پرداخت‌های الکترونیکی هم پرداخت شده‌است.

وی ادامه داد: هنوز پیامک پرداخت عوارضی به پلاک‌های عمومی ارسال نشده‌ است.

معاون ساخت‌و توسعه آزادراه‌ها افزود: خودروهایی که در ماه از یک آزادراه‌ 40 بار تردد داشته باشند از تخفیف 20 درصدی در پرداخت عوارض برخوردار می‌شوند.

میرشفیع با بیان اینکه تا پایان سال در تمام آزادراه‌های کشور عوارضی به صورت الکترونیکی اخذ خواهد شد و دیگر گیت پرداخت نقدی در آزادراه‌ها نخواهیم داشت، گفت: با الکترونیک شدن پرداخت عوارض تعدیل نیرو نخواهیم داشت و قرار نیست فردی بیکار شود.

وی تاکید کرد: شرکت سپندار به عنوان مجری این پروژه‌ برای به کار گیری تمام نیروهای گیت‌های نقدی برنامه‌ریزی کرده است و قرار بر این است که این افراد در سایر بخش‌ها به‌کار گرفته شوند از این رو دوره‌های آموزشی برای به کارگیری این افراد در سایر حوزه‌ها آغاز شده‌است.                              

همچنین سهیل مظلوم واجاری مدیرعامل شرکت سپندار مجری اجرای این پروژه در گفت‌وگو با ایلنا درباره وضعیت کارکنان گیت‌های نقدی عوارضی آزادراه‌ها پس از اجرای کامل این پروژه گفت: نیروهای انسانی که تاکنون در باجه‌های عوارضی‌ سنتی مشغول به کار بوده‌اند، با اجرای این پروژه بیکار نخواهند شد و در بخش‌هایی از طرح پرداخت الکترونیک مشغول به کار می‌شوند و تعدیل نیرو نخواهیم داشت.

وی از بکارگیری نیروهای شاغل در باجه‌های سنتی پرداخت عوارض، در طرح پرداخت الکترونیکی عوارض آزادراهی خبر داد و افزود: برنامه‌ریزی‌ها به گونه‌ای انجام شده است که از این نیروهای انسانی با تجربه کمک بگیریم. به عنوان مثال، افرادی که اکنون در کیوسک‌های اطلاع‌رسانی و پرداخت آنی‌رو در آزادراه‌ها مستقر شده‌اند، همان افرادی هستند که پیش‌تر در باجه‌های دریافت نقدی عوارض آزادراهی کار می‌کردند.

مظلوم واجاری تصریح کرد: این افراد برای انجام مسئولیت‌های جدید در زمینه طرح پرداخت الکترونیکی عوارض آزادراهی، آموزش دیده‌اند و اکنون یا آماده به کار هستند و یا مشغول به کار شده‌اند.این نیروهای انسانی با توجه به زمینه کاری مرتبط و آمادگی نسبی، دوره‌های آموزشی لازم را سپری کرده‌اند و اکنون به عنوان افرادی کاری مسلط و آموزش‌دیده در کیوسک‌های اطلاع‌رسانی و پرداخت آنی‌رو مستقر شده‌اند.

مدیرعامل شرکت سپندار با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های اصلی ما و دولت ، پیشگیری از بیکار شدن نیروهای انسانی شاغل در باجه‌های عوارضی بوده است، تصریح کرد: این طرح نیز خدمتی است که در همان حوزه کاری یعنی پرداخت عوارض آزادراهی فعالیت می‌کند و ما نمی‌خواستیم به تجربه و سابقه نیروهای انسانی سنتی بی‌اعتنا باشیم.

وی با اشاره به فعالیت 24 ساعته و بدون تعطیلی کیوسک‌های اطلاع‌رسانی پرداخت الکترونیکی عوارض آزادراهی گفت: فعالیت این کیوسک‌ها 24 ساعت و در هفت روز هفته و حتی در تعطیلات رسمی ادامه دارد و در همین بخش به ازای هر صندلی، چهار نیروی انسانی به کار گرفته شده است.

به گفته مظلوم، در این کیوسک‌های اطلاع‌رسانی و پرداخت، هر کیوسک در شیفت روز دو نفر و در شیفت شب یک نفر پاسخگوی مالکان خودرو و رانندگانی هستند که در آزادراه‌ها تردد می‌کنند. کیوسک‌های اطلاع‌رسانی و پرداخت آنی‌رو قرار است در تمام آزادراه‌های کشور راه‌اندازی شوند و در حال حاضر در محل‌های آزادراه تهران-قم (حرم مطهر امام خمینی)، عوارضی اول آزادراه تهران-ساوه، عوارضی دوم تهران-ساوه (رباط‌ کریم-ساوه) و کنارگذر قزوین فعالیت خود را آغاز کرده‌اند.

مدیرعامل شرکت سپندار گفت: کار اصلی این کیوسک‌های مستقر شده در آزادراه‌ها، اطلاع‌رسانی درباره پرداخت الکترونیکی عوارض آزادراهی و پاسخ‌گویی به سوال‌های رانندگان خودروهایی است که در آزادراه‌ها تردد می‌کنند. در این کیوسک‌های آزادراهی، شرایطی فراهم شده است که مالکان خودروها، می‌توانند جزئیات سفر خود را به صورت سیستمی مشاهده کنند. افراد می‌توانند شکایت‌های احتمالی خود درباره خدمت پرداخت الکترونیک عوارض آزادراهی را نیز از طریق کیوسک‌های اطلاع‌رسانی و پرداخت آنی‌رو پیگیری کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز