خبرگزاری کار ایران

بزرگداشت صدرالدین شجره در خانه تئاتر

asdasd
کد خبر : ۷۷۳۹۵۰

بزرگداشت زنده‌یاد صدرالدین شجره، هنرمند فقید تئاتر، رادیو و تلویزیون در خانه تئاتر برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا، شنبه (یکم تیر) بزرگداشتی برای بازیگر فقید صدرالدین شجره در سالن استاد جوانمرد این خانه برگزار خواهد شد.

این هنرمند سی خرداد سال گذشته بر اثر بیماری گوارشی درگذشت.

میرصدرالدین شجره گوینده، مجری، بازیگر، دوبلور، نمایشنامه‌نویس و کارگردان نمایش رادیویی بود. علاقهٔ او به شعر و ادبیات باعث شد که از دوران نوجوانی، در مجالس شعرخوانی شرکت کند و از همان زمان نیز برای آموختن فن بیان و سلفژ اقدام کند. شجره در سال دوم دبیرستان، پس از به روی صحنه بردن نمایشی در مدرسه، با اکبر رادی آشنا شد و همین آشنایی، منجر به دوستی‌ شد که تا پایان عمر «رادی» ادامه داشت.

شجره در رشتهٔ بینایی‌سنجی تحصیل کرد، اما علاقهٔ فراوان به رادیو و نمایش باعث شد تا به استودیوهای رادیویی کشانده شود. وی در دوره فن بیان و آیین سخنوری درجهٔ Master در گویندگی دریافت کرد. وی پس از اکبر مشکین، رامین فرزاد و سبکتکین سالور، از نسل دومی‌های رادیو محسوب می‌شود.

وی تا سه ماه قبل از فوت، مشغول فعالیت جدی در رادیو بوده و تدریسش در کلاس‌های آموزشی «فن بیان» برقرار بود. شجره، علاوه بر فعالیت در رادیو در بعضی از تله‌تئاترها - فیلم‌ها و سریال‌های تلویزیونی نیز به عنوان بازیگر یا کارگردان فعالیت داشته‌است.

مراسم بزرگداشت صدرالدین شجره ساعت ۱۸ (یکم تیر ماه) برگزار می‌شود. ورود برای تمامی علاقمندان در این مراسم آزاد است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز