خبرگزاری کار ایران

حبیب‌زاده مطرح کرد؛

مصلحت‌سنجی سازمان املاک در بازپس‌گیری املاک واگذار شده به اشخاص و موسسات

asdasd
کد خبر : ۷۷۳۸۸۶

عضو هیات رییسه شورای اسلامی شهر تهران نسبت به مصلحت‌سنجی سازمان املاک در بازپس‌گیری املاک واگذار شده به اشخاص و موسسات واکنش نشان داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، افشین حبیب‌زاده در یکصد و چهل و هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران نسبت به تاخیر در ارسال گزارش ساماندهی واگذاری املاک به اشخاص و موسسات به صحن علنی تذکر داد.

 وی با بیان این نکته که مصوبه الزام شهرداری تهران به ساماندهی واگذاری حق بهره‌برداری املاک، اراضی و اموال غیرمنقول شهرداری به اشخاص حقیقی، حقوقی و موسسات عمومی غیردولتی در سال 96 به تصویب رسیده است، گفت: این مصوبه در راستای افزایش اعتماد عمومی و اجتماعی و نیز شفافیت در فرایند واگذاری حق بهره‌برداری املاک متعلق به شهرداری تهران که منجر به ارتقای نظارت مستقیم و سازمان یافته مردمی بر فرآیند مذکور به تصویب رسید.

عضو هیات رییسه شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: اما در تبصره دوم مصوبه مذکور شهرداری تهران ملکف به ارائه فهرست تمامی واگذاری‌های مغایر با آن از سال 1378 به انضمام مستندات مربوطه حداکثر ظرف مدت 3 ماه پس از تصویب بوده که تاکنون چنین گزارشی به صحن علنی شورای اسلامی شهر تهران ارائه نشده است.

حبیب زاده با بیان این نکته که بازپس‌گیری املاک از سوی سازمان املاک و مستغلات به شدت با مصلحت‌اندیشی  همراه است، تصریح کرد: این عملکرد در شان شورای اسلامی شهر تهران و مدیریت شهری نیست. حتی در مواردی که واجد حکم قضایی تخلیه است، اقدام عملی صورت نمی‌گیرد و بعضا ماموران شهرداری پس از حضور در ملک مذکور فراخوانده می‌شوند.

وی درادامه اظهار داشت: با این روندی که پیش می‌رود، منتظر بازپس‌گیری املاک از سوی سازمان املاک نباشید.

حبیب‌زاده در پایان از شهردار خواست این موضوع را بررسی و نتیجه آن را به شورای شهر ارائه کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز