خبرگزاری کار ایران

دومین جایزه ادبی ارغوان برگزیدگان خود را شناخت

asdasd
کد خبر : ۷۷۳۵۵۶

مراسم اختتامیه دومین جایزه ادبی ارغوان با معرفی برگزیدگان در خانه هنرمندان برگزار شد.

به گزارش ایلنا، مراسم اختتامیه دومین جایزه ادبی ارغوان، با حضور جمعی از مسئولان، پیشکسوتان و فعالان ادبی و هنرمندانی همچون عزیز ساعتی، میترا محاسنی، محمدرضا غفاری، همایون ارشادی، ستاره پسیانی، امید نعمتی، لیلی فرهادپور، سروش صحت، سمیرا علیخانزاده، بهرام دهقانی، خسرو دهقان،آتوسا قلمفرسایی، نیلوفر رجایی فر و... در خانه هنرمندان ایران برگزار شد.

اوژن حقیقی (دبیر دومین جایزه ادبی ارغوان) با ارائه گزارش دبیرخانه این دور از جایزه ادبی ارغوان‌،‌ گفت: مفتخریم که مراسم اهدای جوایز دومین  دوره جایزه ارغوان با موضوع ”شب” در بخش داستان کوتاه را در کنار شما جشن می‌گیریم. جایزه ای که با هدف ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و کشف و حمایت از نویسندگان جوان و با استعداد از شهریور ۱۳۹۶ توسط انتشارات هفت رنگ آغاز به کار کرد و هدف اصلی آن حمایت از جوانان در حوزه داستان کوتاه است.

او ادامه داد: هیات انتخاب دوره اول متشکل از فرشته احمدی، فرهاد توحیدی‌، محمد چرمشیر، سپیده شاملو و مهسا محبعلی بودند و هیات داوران متشکل از احمد پوری، حسین سناپور و لیلی گلستان بودند که در نهایت بر اساس رای این داوران، برگزیدگان دومین جایزه ادبی ارغوان معرفی شدند.

به گفته حقیقی، دوره دوم جایزه ارغوان از دی ماه ۱۳۹۷ آغاز و تا ۲۰ فروردین ۱۳۹۸ بیش از ۴۰۰ داستان به دبیرخانه جایزه ارسال شد که از این تعداد ۳۷۶ داستان کوتاه واجد شرایط شرکت در مسابقه بودند، که از این تعداد ۱۵۲ نفر مرد و ۲۲۴ نفر از آنها خانم هستند. هیات انتخاب کار بازخوانی اثار را در تاریخ ۲۰ اردیبهشت ماه به پایان رساندند و ۳۰ داستان نهایی را در اختیار هیات داوران قراردادند. که از این تعداد ۱۵ نفر زن و ۱۵ نفر مرد است. هیات داوران در ۱۱ خرداد ماه ،۱۰ اثر نهایی را در اختیار دبیرخانه ی جایزه ارغوان قرار دادند.

او یادآور شد: امروز جایزه ارغوان به عنوان جایزه ای خصوصی که داستان‌‌های چاپ نشده را داوری می‌کند با  کسب تجربیات ارزشمند از هیئات انتخاب و داوران با افتخار اعلام می‌دارد که به هدف خود که معرفی جوانان مستعد بوده است، رسیده و از حامیان این جایزه غلامعلی سلیمانی (مدیر کارخانجات کاله)، علیرضا رمضانی (مدیر نشر مرکز)، نوید رجایی پور (مدیر پرشین بلاگ)، محمود رضا بهمن پور (مدیر چاپ ونشر نظر)، عمید نایینی و گروه روزنامه‌های همشهری و خانه هنرمندان ایران تشکر ویژه‌ای داشته و از حمایت آنها از جایزه ارغوان سپاسگزاریم.

در نهایت نیز جایگاه اول، تندیس جایزه ارغوان ،۲۰ میلیون ریال جایزه نقدی، لوح تقدیر، چاپ اثر در کتاب و شرکت در یک دوره کلاس داستان نویسی درموسسه فرهنگی هنری این/ جا نیز به زهرا گودرزی تعلق گرفت.

جایگاه دوم، لوح تقدیر، چاپ اثر در کتاب و شرکت در یک دوره کلاس داستان‌نویسی درموسسه فرهنگی هنری این/جا به عظیمه کنعانی تعلق گرفت و سیده فاطمه حجازیان نیز در جایگاه سوم قرار گرفت و لوح تقدیر، چاپ اثر در کتاب و شرکت در یک دوره کلاس داستان نویسی درموسسه فرهنگی هنری این/جا را دریافت کرد.

زینب قربانی (تهران)، آرمیتا زراسی (کرج)، محمدرضا عزیزی (شیراز)، محمدصادق افشاری (کرج )، فیرروزه زارع (شیراز)، منوچهر زارع پور (تهران)، کاظم حاجی آقایی (مشهد ) مقام چهارم تا دهم این دور از جایزه ارغوان را به خود اختصاص دادند و لوح تقدیر، چاپ اثر در کتاب و شرکت در یک دوره کلاس داستان نویسی درموسسه فرهنگی هنری این/جا به آنها تعلق گرفت.     

سپس یادبودی از داریوش شایگان نویسنده و  فیلسوف صورت گرفت و آیدین آغداشلو پشت تریبون رفت و درباره او گفت: به رسم ادب به خودم اجازه می‌دهم این چند کلمه را درباره داریوش شایگان بگویم. شایگان یکی از عمده‌ترین نمونه‌هایی بود که فرهنگ ما در یکصد سال اخیر حاصل داده بود. جای خالی‌اش و جایگاه خالی‌اش معلوم شده. شایگان علامه عصر ما بود. او علامه‌ای متعلق به زمانه خودش بود. درباره زندگی‌اش خیلی گفته و نوشته شده و خیلی مهم است که بدانیم چه کسی دیگر بین ما نیست و احساس فقر کنیم. چیزهایی هستند که وقتی از دست می‌روند به‌راحتی قابل جایگزینی نیستند و داریوش شایگان نیز همین‌طور بود. او بی‌جایگزین ماند، و ماند. با اینکه بیش از نیمی از عمرش را خارج از ایران گذراند اما همچنان تصمیم گرفت بین ما بماند. اهمیت خاص داریوش شایگان در میزان معرفتش نبود، بلکه در این بود که این معرفت را مصروف پیونددادن جهان‌های پاره‌پاره کرد. شاگرد علامه طباطبایی و هانری کربن بود و همیشه از آنها به نیکی یاد می‌کرد. تا آخر عمرم وامدار داریوش شایگان خواهم بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز