خبرگزاری کار ایران

افزایش قیمت طلا در پی توافق مکزیک و آمریکا

asdasd
کد خبر : ۷۷۲۲۰۱

قیمت طلا در بازارهای جهانی بعد از کاهش چشمگیر، با افزایش نسبی همراه بود.

به گزارش ایلنا به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، قیمت طلا امروز -سه‌شنبه- پس از کاهش چشمگیر در طول یک روز در مقایسه با ماه گذشته میلادی، پس از اعلام مواضع نرم آمریکا نسبت به مکزیک و همینطور احتمال دیدار و توافق آمریکا و چین بر سر نزاع اقتصادی امید سرمایه گذاران را در این بازار افزایش داده است. در این بین شمش طلا یک درصد از ارزش خود را پس از توافق میان آمریکا و مکزیک بر سر بحران مهاجران از دست داد.

«دنیل هینس» تحلیلگر موسسه «ای ان زد» معتقد است توافق آمریکا و مکزیک توانست اندکی به بازار آرامش دهد در حالی که هنوز به طور کامل نسبت به جنگ تجاری ایالات متحده و چین ثبات روانی پیدا نشده است.

این قضایا منجر به این شد که با فروش بیش از حد طلا در بازار مواجه باشیم که موجب شد بازار به نقطه امنی دست پیدا کند و حتی اندکی  روند افزایشی به خود بگیرد.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا در اظهار‌نظری گفت که در صورت به توافق نرسیدن آمریکا و چین بر سر یک تفاهم مشترک، آمریکا بار دیگر بر این کشور تعرفه اعمال خواهد کرد.

ترامپ بارها اعلام کرده است که قصد دارد با رئیس جمهور چین در تاریخ ۲۸ تا ۲۹ ژوئن در اوزاکای ژاپن دیدار داشته باشد. این در حالی است که هنوز چین به صورت رسمی به این موضع‌گیری واکنش نشان نداده است.

سخنگوی وزارت خارجه چین در روز دوشنبه اعلام کرد که درهای مذاکره اقتصادی همیشه باز است ولی چیزی در مورد دیدار احتمالی دو رئیس‌جمهور مطرح نکرد.

دونالد ترامپ همچنین اعلام کرده است که در صورتی که تفاهم مهاجرتی با مکزیک به امضای مجمع نمایندگان مکزیک نرسد، قطعا تعرفه‌ها را بر کالاهای وارداتی از مکزیک اعمال خواهد کرد.

شاخص دلار نیز به میزان ثابتی در برابر سایر ارزهای معتبر جهانی باقی ماند و این درحالی است که سرمایه گذاران نسبت به بازار به دلیل تهدیدهای جدید ترامپ نسبت به چین احساس امنیت مالی ندارند.

دلار نیز بیش از یک و نیم درصد از ارزش خود را نسبت به میزان بیشینه خود در دو سال گذشته از دست داده است.

در میان دیگر فلزات ارزشمند، قیمت جهانی نقره سه دهم درصد بیشتر شده و به رقم ۱۴ دلار و ۷۰ سنت به ازای هر اونس رسیده است در حالی که پلاتینیوم به میزان نیم درصد افزایش یافت و به رقم ۸۰۶ دلار و ۳۳ سنت به ازای هر اونس رسید.

پالادیوم میزان یک دهم درصد افزایش یافت و به مقدار هزار و ۳۸۲ دلار برای هر اونس رسید که رکورد یک ماهه هزار و ۳۹۳ دلار را نیز شکست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز