خبرگزاری کار ایران

رونمایی از نقوش سنتی بازآفرینی‌شده سفال و سرامیک در میبد

asdasd
کد خبر : ۷۷۱۹۱۸

نقوش سنتی بازآفرینی‌شده سفال و سرامیک میبد، هم‌زمان با فرارسیدن ۲۰ خرداد روز جهانی صنایع‌دستی رونمایی شد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، این نقوش سنتی بازآفرینی شده، عصر امروز - دوشنبه ۲۰ خرداد - با حضور خانم پویا محمودیان معاون صنایع دستی کشور، سیدمصطفی فاطمی مدیرکل میراث‌فرهنگی استان یزد، علیرضا بای مدیرکل روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی و تعدادی از مدیران معاونت صنایع دستی و اصحاب رسانه در ساختمان مرکزی سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری رونمایی شد.

این ۶۰ نقش سنتی سفال و سرامیک میبد که در طول زمان به فراموشی سپرده شده بود، بازآفرینی مجدد وشده تا مورد توجه علاقه‌مندان به هنرهای سنتی و نقوش سنتی قرار خواهد گرفت.

استاد عباس پورغلامی میبدی گردآوری این نقوش را انجام داده و این نقوش به همت اداره کل میراث فرهنگی استان یزد و با همکاری شهرداری میبد و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان بازآفرینی شده است.

سیدمصطفی فاطمی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد در حاشیه رونمایی از این نقوش سنتی گفت: «با توجه به این که نقوش سنتی میبد در سال‌های طولانی و از دل زندگی مردمان این دیار کویری تراوش نموده است، حفظ و جمع آوری این نقوش به منظور جلوگیری از فراموش شدن آن ها ضروری است و خوشبختانه اقدامات خوبی برای بازآفرینی این نقوش انجام شده است.»

 بیش از ۶۰ نقش سنتی سفال و سرامیک میبد همراه با عناوین مصطلح که  حاصل ۴۵ سال فعالیت هنری استاد پورغلامی میبدی است، به منظور انتقال به نسل های بعدی بازآفرینی شده است.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز