خبرگزاری کار ایران

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گیلان خبر داد:

برگزاری جشنواره تجلیل از مشاهیر و نخبگان زن گیلان / تدوین سند توسعه زنان و خانواده در استان

asdasd
کد خبر : ۷۷۱۵۸۴

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گیلان از سفر فریبا نظری، مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده به گیلان خبر داد و افزود: این سفر فرصت خوبی برای بررسی مشکلات حوزه زنان و پیگیری مطالبات بانوان گیلانی است.

به گزارش ایلنا از رشت، فاطمه رفیعی در جلسه هم‌اندیشی با مشاوران زن دستگاه‌های اجرایی استان بر ضرورت تدوین بانک اطلاعاتی از وضعیت زنان و خانواده به‌منظور بهره‌مندی استان از سرمایه انسانی و اجتماعی زنان در توسعه پایدار و متوازن تاکید کرد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گیلان به نقش زنان در تحقق پیشرفت اشاره کرد و گفت: تقویت نهاد خانواده و توان‌افزایی زنان و دختران از سیاست‌های برنامه ششم توسعه است که با جدیت در استان پیگیری می‌شود.

وی در ادامه با تاکید بر شناسایی مشاهیر و نخبگان زن گیلان افزود: تاریخ گیلان سرشار از بانوانی مبارز، با استعداد و شجاع است که در عرصه های مختلف از نهضت مشروطه گرفته تا دفاع مقدس و هم‌اکنون در عرصه‌های جنگ نرم فعال بوده اما ناشناخته مانده‌اند.

وی با تاکید بر الزام دستگاه‌های دولتی به تدوین پیوست‌های اجتماعی، فرهنگی و جنسیتی به‌ لحاظ بهره‌مندی و آسیب‌پذیری زنان اظهارداشت: متاسفانه برخی آسیب‌ها از سطح دانشگاه‌ها و مدارس به مهدهای کودک رسیده که تاثیری مخرب بر روحیه کودکان دارد و باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

رفیعی در ادامه از سفر فریبا نظری، مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده به گیلان خبر داد و افزود: این سفر فرصت خوبی برای بررسی مشکلات حوزه زنان و پیگیری مطالبات بانوان گیلانی است.

رفیعی گسترش اعتیاد به ویژه در نسل جوان و زنان را موجب آسیب‌پذیری بیشتر جامعه اعلام و عنوان داشت: تنوع و روش‌های مختلف استفاده از مواد مخدر ضریب نفوذ آن در خانواده را بالا برده و امکان مبتلا شدن به این نوع مواد را در همه سطوح جامعه افزایش می‌دهد.

وی از برگزاری کارگاه‌های مقابله با مواد مخدر در ادارات استان خبر داد و افزود: باید با افزایش آگاهی اجتماعی شاهد حرکتی اجتماعی در مقابله با مواد مخدر باشیم.

رفیعی در ادامه به معرفی زنان کارآفرین کشور از طریق معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با ایجاد سامانه‌ای برای انتخاب برترین کارآفرینان اشاره کرد و گفت: این طرح بدون اطلاع اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری گیلان برگزار و 13 نفر از بانوان کارآفرین استان از سوی سازمان صمت استان معرفی شدند که در نهایت 2 نفر از بانوان کارآفرین گیلانی، گلناز نظامی از رشت و پروانه رفیعی از صومعه سرا در جایگاه 10 نفر برتر زنان کارآفرین کشور قرار گرفتند.

 وی با بیان اینکه مرحله دوم معرفی زنان کارآفرین کشور به‌زودی برگزار می‌شود از دستگاه‌های اجرایی خواست تا لیستی از بانوان فعال و شایسته در عرصه‌های مختلف را به این اداره کل ارائه تا به معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری معرفی شوند.

 مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گیلان در ادامه به طرح ملی توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار در گیلان اشاره و تصریح کرد: این طرح مبتنی بر الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی در استان با مشارکت اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری و جهاد دانشگاهی در استان اجرا می‌شود.

وی خوداشتغالی زنان سرپرست خانوار، بهبود معیشت و افزایش رفاه، ایجاد اشتغال پایدار و اتصال صاحبان کسب و کار خانگی به بازارهای هدف و بنگاه‌های پیشرو را از اهداف طرح اعلام و خاطرنشان کرد: بالغ بر سه هزار زن سرپرست خانوار گیلانی تحت پوشش این طرح قرار می‌گیرند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز