خبرگزاری کار ایران

۶۴ هکتار از مزارع و مراتع ایلام طعمه حریق شد

asdasd
کد خبر : ۷۷۱۱۹۵

معاون اجتماعی استان ایلام گفت: در ۷۲ ساعت گذشته ۴۳ هکتار از مراتع طبیعی و ۲۱ هکتار از مزارع گندم در نقاط مختلف استان دچار حریق شد.

به گزارش ایلنا، سرهنگ فرزاد یاسمی اظهار داشت :در پی تماس های تلفنی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر آتش سوزی مزارع و مراتع در نقاط مختلف استان،  ماموران جهت بررسی موضوع به نقاط اعلامی اعزام شدند.

وی افزود: گزارش ماموران اعزامی به محل حوادث در ۷۲ ساعت گذشته حاکی از آن است که ۸ فقره آتش سوزی در نقاط مختلف استان رخ داده و ۴۳ هکتار از مراتع طبیعی و ۲۱ هکتار از مزارع گندم کشاورزان دچار حریق شده است.

معاون اجتماعی استان ایلام ادامه داد: این آتش‌سوزی‌ها در مناطق مختلف استان شامل ۳ هکتار از مزارع گندم روستای وزیر آباد شهرستان دره‌شهر، ۵ هکتار از مزارع گندم و ۷ هکتار از مراتع طبیعی روستای چنان بخش چوار از توابع شهرستان ایلام، ۱۱ هکتار از مزارع گندم و۲۵ هکتار از مراتع شهرستان ایوان، ۲ هکتار از مزارع گندم روستای جوب بور چرداول و ۱۱ هکتار از مراتع شهرستان سیروان،که جمعا ۶۴ هکتار بوده است.

این مقام انتظامی با بیان اینکه بارش رحمت های الهی بی سابقه در استان پوشش گیاهی خاصی به بار آورده است و در فصل خشکی تهدید جدی برای مزارع و مراتع است ،گفت: ادارات و ارگان های مسئول و مردم باید آمادگی کامل در مقابله با هرگونه خطرآتش سوزی در هر نقطه از استان را داشته باشند.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ فرزاد یاسمی در پایان با بیان اینکه مراتع طبیعی ثروت ملی هر کشوری هستند، از مردم خواست :از روشن کردن آتش های بی مورد و پرت کردن فیلتر سیگار در حاشیه جاده به صورت روشن خوداری کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز