خبرگزاری کار ایران

مازنی در جریان بررسی طرح ملی مسکن:

اشتباهات دولت، نقدینگی را به سمت مسکن برده است/ بافت‌های فرسوده باید مدیریت شود

asdasd
کد خبر : ۷۷۱۱۴۰

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ضعف تیم اقتصادی دولت باعث جهت‌دهی نقدینگی به سمت حوزه مسکن شده است، این موضوع باعث رکود مسکن هم شده است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، احمدمازنی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی، در جریان بررسی گزارشی از طرح ملی مسکن، با اشاره به روند رو به رشد جمعیت و جا‌به‌جایی‌های گسترده در کشور، گفت: این موضوع منجر به بحران در حوزه مسکن شده است.

نماینده مردم تهران افزود: آیا دولت و وزارت راه در مورد بحران مسکن به روش علمی اقدامی انجام داده است و اگر این طور است باید گزارشی از عملکرد و دستاوردهای خود ارائه کند، همچنین باید از گذشته آسیب‌شناسی نسبت به وضع موجود انجام می‌شد.

وی ادامه داد: موضوع مسکن، موضوع جدیدی در سطح دنیا نیست و باید از تجارب کشورهای دیگر در این حوزه استفاده می‌کردیم اما متاسفانه در حال حاضر شاهد افزایش چند برابری قیمت مسکن در حوزه خرید و فروش، ساخت و اجاره هستیم و سوال اینجاست که آیا این موضوع قابل پیشگیری نبود.

مازنی با بیان این‌که بافت‌های فرسوده باید مدیریت شود، عنوان کرد: منازل سیل‌زده و زلزله‌زده باید مقاوم‌سازی شوند و دولت باید برای آن برنامه داشته باشد.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضعف مدیریت تیم اقتصادی دولت و بانک مرکزی خاطرنشان کرد: اشتباهات دولت، نقدینگی را به سمت مسکن برده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز