خبرگزاری کار ایران

امضای اسناد بین‌المللی در نشست اقتصادی سن پترزبورگ

asdasd
کد خبر : ۷۷۰۵۶۰

اولین روز از اجلاس بین المللی اقتصادی سن‌پترزبورگ چندین تفاهمنامه و توافق به همراه داشت. به نظر می‌آید بیشتر مذاکرات بین کشورهای آسیایی و اروپایی حول محور انرژی است.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، هیات‌هایی از تمامی کشورهای اروپایی و همینطور کشورهایی چون ویتنام، آفریقای جنوبی، مصر، کنیا، ساحل عاج و همینطور جمهوری آفریقای مرکزی به سن پترزبورگ آمدند تا در این اجلاس اقتصادی به گفت‌وگو بنشینند.

«ولادمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه نیز در این اجلاس شرکت کرد و به ایراد سخنرانی پرداخت. وی با اشاره به تحریم های آمریکا علیه ونزوئلا این مساله را غیر قانونی دانست و آن را ظلم به مردم این کشور تلقی کرد.

وی افزود: «شما می‌توانید با دولت آن کشور کار کنید، با اپوزیسیون آن همکاری کنید ولی نمی‌توانید در امور داخلی کشورها دخالت کنید. میلیون‌ها نفر در آن کشور هیچ وابستگی به جبهه سیاسی ندارند ولی توسط آمریکا مورد تحریم قرار گرفته‌اند».

پوتین همینطور اظهار داشت: «در صورت لغو تحریم‌ها از جانب اروپا، روسیه نیز متعاقبا تحریم ها را از این اتحادیه بر خواهد داشت. ما با اتحادیه اروپا منافع مشترک و نزدیکی داریم که این موجبات دوستی بیشتر ما را فراهم می‌آورد».

روسیه و آلمان تفاهمنامه اقتصادی امضا می‌کنند

«ماکسیم اورشکین» وزیر اقتصاد روسیه و «پیتر آلتمایر» همتای آلمانی وی  به توافق رسیدند که یک سند چشم‌انداز اقتصادی در جهت منافع مشترک دو کشور امضا کننند. این اولین تفاهم‌نامه اقتصادی بین روسیه و آلمان پس از بحران ۲۰۱۴ اکراین است.

مطابق این تفاهمنامه دو طرف در تبادل تجربیات صنعتی و کارگری نیز همکاری خواهند کرد به طوری که به روسیه اجازه بازدید از مراکز صنعتی آلمان برای افزایش بهره‌وری داده می‌شود. هم اکنون بهره‌وری نیروی کار در روسیه نصف این شاخص در آلمان است.

تصمیم امارات به خرید کشتی‌رانی روسیه

«دی پی ورلد» یک شرکت اماراتی و بزرگ‌ترین کشتیرانی حال حاضر به شرکت دولتی متصدی خطوط کشتیرانی روسیه پیشنهاد خرید ارائه کرده است. «ماکسیم آکیموف» معاون نخست‌وزیر روسیه اعلام کرد: «مطابق قوانین خرید تمامی سهم یک شرکت توسط یک شرکت خارجی ممنوع است و صرفا این خرید مستلزم ایجاد یک کنسرسیوم بین شرکت روسی و شرکت اماراتی خواهد بود.».

 

روسیه میزان تولید نفت را ثابت نگه می‌دارد

ولادیمیر پوتین در اظهارات خود گفت که نگه داشتن قیمت نفت به مقداری بین ۶۰ تا ۶۵ دلار به ازای هر بشکه برای ما معقول است. این در حالی است که «واگیت آلکپروو» مدیر عامل شرکت «لاک‌اویل» گفت که قیمت نفت به میزان ۶۰ تا ۷۰ دلار برای روسیه قابل قبول خواهد بود. وی همینطور گفته بود که همین میزان تولید نفت برای روسیه کافی است و این کشور نیتی برای افزایش تولید نفت ندارد.

نشست اقتصادی سن‌پترزبورگ از سال ۱۹۹۷ برگزار می‌شود و برای اوراسیا چشم‌انداز اقتصادی مشخصی تعیین می‌کند. نشست سال جاری روز شنبه بعدازظهر به جمع‌بندی خواهد رسید.

 

روسیه و چین تفاهم‌نامه انرژی امضا خواهند کرد

«ژانگ شینهوا» وزیر انرژی چین گفت: «در سال ۲۰۱۸ تفاهم‌نامه‌های انرژی بین چین و روسیه به ۴۰ میلیارد دلار رسید که ۴۰ درصد کل مبادلات اقتصادی را شامل می‌شود.»

همینطور «دیمیتری کوزاک» معاون نخست‌وزیر روسیه گفت: «روسیه یکی از مهمترین تولیدکننده‌های مشتقات نفتی در دنیاست که همیشه چین شریک انرژی مهمی برای روسیه بوده است».

دو طرف ابراز امیدواری کردند که با تفاهم‌نامه جدید سطح همکاری در زمینه انرژی بین دو کشور بیش از پیش شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز