خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه در دیدار با رئیس دانشگاه اصفهان:

75 درصد تکنولوژی صنعت فولاد کشور بومی سازی شده است

asdasd
کد خبر : ۷۷۰۰۴۸

جلســـۀ شــورای عالی دفتــــــر همکاری‌های شرکت فولاد مبارکه و دانشگاه اصفهان با حضور مهندس عظیمیان مدیرعامل شرکت، معاون تکنولوژی، مدیر تحقیق و توسعه و رئیس دانشگاه اصفهان به همراه معاون آموزشی، معاون پژوهشی و مدیر واحد ارتباط با صنعت این دانشگاه تشکیل شد.

به گزارش ایلنا، در این دیدار مهندس عظیمیان با تأکید بر اهمیت تعامل صنعت و دانشگاه تصریح کرد: استفاده از چراغ دانش می‌تواند در توسعۀ تکنولوژی و چرخۀ تولید و اقتصاد کشور نقش به‌سزایی داشته باشد.

وی با بیان این‌که در چشم‌انداز و هدف‌گذاری‌های جدید فولاد مبارکه دست‌یابی به دانش فنی روز و تکنولوژی فولاد ترسیم شده است ادامه داد: به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کرده‌ایم  تا پنج سال آینده به این هدف مهم و تعیین‌کننده برسیم. وی خاطرنشان کرد: اینکه فولاد مبارکه بزرگ‌ترین تولیدکنندۀ فولاد کشور و خاورمیانه است خوب است، ولی کافی نیست؛ باید از این مرحله عبور کنیم و صاحب تکنولوژی شویم. در این صورت است که می‌توانیم مجموعۀ کاملی باشیم.

وی ضمن ابراز خرسندی از دست‌یابی به دانش فنی تولید گندله و آهن اسفنجی در کشور تصریح کرد: در حال حاضر با اتکا به دانش فنی شرکت‌های داخلی ۷۵ درصد تکنولوژی تولید فولاد را کسب کرده‌ایم و نیاز به تلاش بیشتری است که به ۱۰۰ درصد تکنولوژی بومی دسترسی پیدا کنیم و برای تحقق این امر راهی جز استفاده از دانش داخلی که به‌خصوص در دانشگاه‌ها تولید می‌شود نداریم و این برای صنعت فولاد کشور یک الزام است.

این گزارش حاکی است در این جلسه گزارشی از فعالیت‌ها و عملکرد دفتر همکاری‌های شرکت فولاد مبارکه و دانشگاه اصفهان، ترکیب کارگروه‌ها، وظایف و گزارش‌های آماری شامل نفرساعت همکاری‌ها، تعداد بازدیدها و مصوبات و تعداد RFP های استخراج شده و... ارائه شد.

در همین خصوص دکتر طالبی رئیس دانشگاه اصفهان گفت: ظرفیت و پتانسیل دانشگاه‌ها بسیار بالاست و شاید هم‌اکنون از ۵۰ درصد این ظرفیت استفاده می‌شود. این تجربۀ شرکت‌های بزرگ و موفق دنیاست که دانشگاه‌ها را به دل صنعت برده‌اند. رمز موفقیت در این مقوله این است که دانشگاه در همکاری نزدیک با صنعت قرار داشته باشد و در اتاق‌های فکر مشترک از دانش کسب‌شده استفاده کند.

 در پایان این نشست بر توسعۀ ارتباط و همکاری‌های دوجانبۀ شرکت فولاد مبارکه و دانشگاه اصفهان تأکید شد و قراردادهای همکاری در زمینه‌های مختلف به امضا رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز