خبرگزاری کار ایران

کارشناس سازمان هواشناسی خبرداد:

رگبار و رعدوبرق، پدیده غالب اغلب استان‌های کشور/ افزایش دمای هوا از اواسط هفته

asdasd
کد خبر : ۷۶۹۰۵۴

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: برای اکثر استان‌های کشور طی امروز و فردا پدیده رگبار و رعدوبرق پیش بینی می‌شود.

به گزارش ایلنا، مرتضی ضرابی با بیان این مطلب اظهار داشت: با آغاز ­بارش‌های بهاری ­از امروز، پیش‌بینی می‌شود استان‌های اصفهان، یزد، سمنان، گلستان، خراسان شمالی، خراسان‌رضوی و بخش‌هایی از خراسان‌جنوبی بویژه در ساعات بعدازظهر رگبار و رعد و برق را تجربه کنند، همانطور که صبح امروز از کلاله در استان گلستان و طبس در خراسان گزارش رگبار و رعد و برق داشتیم.

وی گفت: برای فردا در جنوب استان‌های اصفهان، کهگیلویه ­­و بویراحمد، چهار محال و بختیاری، شمال استان فارس و بخش‌هایی از استان کرمان پیش‌بینی بارش همراه با وزش باد، گردوغبار و گاهی رعد وبرق را خواهیم داشت.

کارشناس هواشناسی افزود: برای پس فردا هموطنان در شمال غرب کشور یعنی استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل منتظر رگبار و رعد و برق باشند.

وی گفت: از اواسط هفته روند افزایش دما را در غالب نقاط بویژه در نوار شمالی کشور خواهیم داشت و وزش باد پدیده غالبی خواهد بود که طی دو یا سه روزآینده­ در نوار شرقی کشور یعنی بخش‌هایی از استان‌های خراسان شمالی، خراسان رضوی ­و بویژه مناطقی از جنوب استان خراسان جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان را تحت تاثیر قرار خواهد داد که منجربه کاهش کیفیت هوا و خیزش گرد و خاک می‌شود.

ضرابی در پایان خاطرنشان کرد: آب‌های خلیج فارس از بعدازظهر امروز و بخصوص در مناطق شرقی‌خلیج فارس و تنگه هرمز مواج و متلاطم خواهد بود و تا فردا شب این روند ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز