خبرگزاری کار ایران

یک روزنامه کره‌جنوبی:

پیونگ‌یانگ مذاکره‌کننده ارشد خود را اعدام کرد

asdasd
کد خبر : ۷۶۸۸۲۴

روزنامه «چوسون ایلبو» کره‌جنوبی امروز -جمعه- اعلام کرد که نماینده ویژه کره شمالی در امور آمریکا و چهار مقام دیگر وزارت امور خارجه این کشور به دلیل شکست مذاکرات هانوی، در ماه مارس گذشته اعدام شده‌اند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، کره‌شمالی در اقدامی برای پاک‌سازی رهبران مذاکرات برای برگزاری نشست شکست خورده «کیم جونگ اون» رهبر این کشور و «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا،‌ «کیم هیوک چول» یکی از نمایندگان هسته­‌ای خود در واشنگتن را اعدام کرده است.

روزنامه «چوسون ایلبو» به نقل از منابعی اعلام کرد که چول در ماه مارس گذشته در فرودگاه «میرم» در پیونگ یانگ به همراه چهار  مسئول وزارت خارجه کره‌شمالی به اتهام جاسوسی به نفع آمریکا اعدام شده‌­اند.

این روزنامه به نقل از همین منبع نوشت: «چول به جاسوسی برای آمریکا با ارائه گزارش­‌های ضعیف از مذاکرات بدون اینکه مقاصد هسته­‌ای آمریکا را به طور صحیح شامل شود،‌ متهم شد».

دومین نشست کیم و ترامپ که در «هانوی» پایتخت ویتنام برگزار شد، به دلیل اختلافات درباره درخواست آمریکا برای خلع سلاح کامل هسته‌­ای  کره‌شمالی و نیز درخواست پیونگ‌یانگ برای کاهش تحریم‌­ها با شکست مواجه شد.

رویترز از منبع مستقلی درباره صحت این گزارش مطمئن نشده است. پیش از این نیز اخباری از اعدام مقامات کره شمالی منتشر شده بود اما افراد مذکور پس از مدتی در پست­‌های جدید ظاهر شدند.

مقام‌های وزارت خارجه آمریکا اعلام کردند که اطلاعاتی مبنی بر تأیید این گزارش در دست ندارند.

سخنگوی وزارت وحدت در کره‌جنوبی از اظهار نظر در این باره خودداری کرده است. یک مقام کاخ ریاست‌جمهوری کره‌جنوبی در سئول تأکید کرد که درست نیست پیش از انجام هر تحقیقی در این باره اظهار نظر کرد.

یک مقام دیپلماتیک رویترز اعلام کرد که علایمی دال بر مجازات چول و مسئولان دیگر به دلیل شکست نشست وجود دارد که از راه‌­های مختلفی چون تبعید به اردوگاه کار اجباری برای بازگرداندن صلاحیت خود صورت گرفته است اما شواهدی دال بر اعدام آنها وجود ندارد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز