خبرگزاری کار ایران

رجایی نیا تاکید کرد:

لزوم نظارت بر بازار و کنترل قیمت‌ها

asdasd
کد خبر : ۷۶۷۹۵۰

فرماندار قوچان گفت: اگر مردم بدانند مسئولان پای کار هستند و اطمینان پیدا کنند که نسبت به این عملکرد نظارت دارند قطعا بخشی از تبعات و مسائلی که در جامعه ما وجود دارد قابل تحمل و پذیرش خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قوچان، هادی رجایی نیا در جلسه شورای اداری این شهرستان گفت: از ابتدای سال 98 برخی از جلسات دارای نظم خوبی شد و شورای اداری را به همین سبک برگزار خواهیم کرد.

وی افزود: صرفه جویی در هزینه ها و اعتبارات 98 و نظارت براجرای صحیح پروژه های عمرانی شهرستان باید حتما مورد نظر مدیران دستگاههای اجرایی قرار گیرد.

رجایی نیا با بیان اینکه سه معین اقتصادی برای قوچان انتخاب شده اند ، گفت: بانک صنعت و معدن برای شهرستان ، موسسه ملل برای بخش مرکزی و خانه صنعت و معدن برای بخش باجگیران انتخاب شده اند و خانه صنعت و معدن زودتر از بقیه معین ها تفاهم نامه اش امضا شد و کار را آغاز کرده و دو معین دیگر در حال جمع آوری اطلاعات و انجام کارها هستند.

فرماندار قوچان افزود: همه دستگاههای اجرایی همکاری مناسبی با معین های اقتصادی در جهت توسعه اقتصادی به عنوان مدلی که استاندار ترسیم کردند داشته باشند.

وی ادامه داد: از کلیه متقاضیان سرمایه گذاری و دستگاههای پذیرنده سرمایه مثل جهاد کشاورزی ، صنعت و معدن میراث فرهنگی و سایر مجموعه ها تقاضای خود را به دبیرخانه ستاد سرمایه گذاری شهرستان اعلام کنند تا در اولین فرصت در جلسه مطرح شود و بتوانیم از این طریق بروکراسی اداری و سیکل طولانی و بعضا سرگردانی سرمایه گذاران در دستگاههای اجرایی را تسهیل کنیم.

رجایی نیا گفت:برخی از اقداماتی که برای سرمایه گذاران در حوزه استانی باید انجام بگیرد با پیگیری در این جلسات می تواند تسهیل شود و سریع تر انجام بگیرد.

وی در خصوص لزوم نظارت بر بازار و کنترل قیمتها گفت:این امر یکی از موضوعاتی است که دستگاههای مرتبط مثل جهاد کشاورزی صنعت و معدن و تعزیرات حکومتی باید به جد این موضوعات را پیگیری کنند، البته قبول داریم که بین گرانی و گران فروشی فرق وجود دارد و شاید بخشی از این موارد مربوط به گرانی باشد ولی در این شرایط بعضی از  افراد دنبال سواستفاده هایی باشند وساختار اقتصادی را بنا داشته باشند که بهم بریزند چه در شهرستان و چه فراتر از شهرستان اگر گزارشاتی فراتر از شهرستان هم واصل شد قطعا باید دستگاهها پیگیری کنند تا بتوانیم در بحث بازار کنترل داشته باشیم.

رجایی نیا تصریح کرد: در چندین جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران هم مطرح شده به محض اینکه خسارت در هر بخشی از شهرستان به هردلیل مثل برف بارندگی تگرگ وارد می شود حتما مدیران ظرف 24 ساعت آینده گزارش خسارت اولیه را داشته باشند و اعلام کنند و بعد از 48 ساعت بعدی گزارش ریز خسارتها را اعلام کنند، قطعا جبران خسارتها یا تخصیص اعتباراتی که از محل اعتبارات مدیریت بحران خواهد بود براساس میزان گزارشاتی است که در بازه زمانی قانونی خود اعلام میشود و اگر خارج از بازه زمانی اعلام شود به هیچ وجه ترتیب اثر داده نخواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز