خبرگزاری کار ایران

آغاز عملیات یگان ویژه ترکیه در شمال عراق

asdasd
کد خبر : ۷۶۷۹۱۸

وزارت دفاع ترکیه امروز- سه‌شنبه- اعلام کرد که ارتش این کشور عملیات نظامی علیه عناصر مسلح کُرد در شمال عراق را توسط یگان ویژه با حمایت جنگنده و توپخانه آغاز کرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از اسکای نیوز عربی، وزارت دفاع ترکیه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که ارتش این کشور عصر روز گذشته- دوشنبه- عملیات نظامی علیه عناصر مسلح کُرد در شمال عراق را با حمایت جنگنده‌ها و آتش توپخانه آغاز کرده است. 

در این بیانیه آمده است که تیم‌های یگان ویژه رأس ساعت پنج بعدازظهر به وقت محلی عناصر تروریستی را مورد هدف قرار داده و پناهگاه‌های آنها را از منطقه مرزی در جنوب شرقی ترکیه ویران کردند. 

سه سرباز ترک اوایل ماه جاری میلادی به دلیل سقوط نارنجک از شمال عراق توسط عناصر حزب کارگران کردستان که معمولا در مناطق هم جوار ترکیه فعالیت دارند، کشته شدند. 

در ماه مارس گذشته آنکارا اعلام کرد که به همراه تهران عملیات مشترکی را برای پاکسازی مرزهای شرقی انجام داده‌اند اما ایران مشارکت در این عملیات را تکذیب کرد. 

نزاع بین ترکیه و عناصر حزب کارگران کردستان که خواهان استقلال در مناطق کردنشین این کشور هستند، موجب کشته شدن ۴۰ هزار نفر تا کنون از سال ۱۹۸۴ شده است. 

حزب کارگران کردستان در جنوب شرق ترکیه که اکثریت ساکنان آن کرد هستند، فعالیت دارند اما این حزب در شمال عراق نیز پایگاه‌های نظامی دارد که جنگنده‌های ترک به صورت دوره‌ای آنها را مورد هدف قرار می‌دهند و همین موضوع اعتراض بغداد را بارها به دنبال داشته است. 

ترکیه معمولا به پایگاه‌های نظامی حزب کارگران در شمال عراق حمله می‌کند بلکه حتی این گروه و حامیانش را از زمان سقوط عملیات صلح در سال ۲۰۱۵ مورد هجوم قرار می‌دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز