خبرگزاری کار ایران

امروز و در مجلس مطرح شد؛

افزایش ۳ نماینده برای خوزستان در گزارش کمیسیون امور داخلی کشور

asdasd
کد خبر : ۷۶۷۰۷۳

گزارش کمیسیون امور داخلی کشور در خصوص طرح افزایش تعداد نمایندگان و اصلاح حوزه های انتخاباتی مجلس شورای اسلامی در صحن علنی مجلس قرائت شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان و به نقل از خبرگزاری خانه ملت، اصغر سلیمی در نشست علنی امروز (شنبه 4 خرداد) مجلس شورای اسلامی متن گزارش کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس درخصوص طرح اصلاح قانون تعیین محدوده حوزه های انتخاباتی مجلس شورای اسلامی مصوب 30 فروردین 1366 و اصلاحات و الحاقات بعدی آن را قرائت کرد.

براساس این گزارش، با افزایش ۳ نماینده به تعداد نمایندگان استان خوزستان، حوزه های انتخابیه آن به شرح زیر اصلاح می شوند:

الف- حوزه انتخابیه «باغملک و هفتکل» منطبق بر حوزه جغرافیایی شهرستان باغملک شامل شهر باغملک، شهر قلعه تل، شهر صیدون و شهر میداود و بخش مرکزی، بخش صیدون، بخش میداود و شهرستان هفتکل شامل: هفتکل، بخش مرکزی، بخش رغیوه به مرکز شهر باغملک با اختصاص یک نماینده ایجاد می شود.

ب- نام حوزه انتخابیه «ایذه و باغملک» به «ایذه» اصلاح می شود.

پ- نام حوزه انتخابیه «مسجدسلیمان، لالی، هفتکل و اندیکا»، به مسجدسلیمان، لالی و اندیکا» اصلاح می شود.

ت- تعداد نمایندگان حوزه انتخابیه «اهواز، حمیدیه و کارون» از سه نفر به چهار نفر افزایش می یابد.

ث - تعداد نمایندگان حوزه انتخابیه «بندر ماهشهر، امیدیه، هندیجان، بندر امام خمینی و بخش جولکی»، از یک نفر به دو نفر افزایش می یابد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز