خبرگزاری کار ایران

مرمت یکی از اولین تندیس‌های نصب شده بعد از انقلاب در ایران

asdasd
کد خبر : ۷۶۷۰۴۷

یکی از اولین تندیس‌های نصب شده بعد از انقلاب در ایران برای اولین بار از سوی سازمان زیباسازی به طور کامل مرمت می‌شود.

به گزارش ایلنا، سیدمجتبی موسوی (معاون فرهنگی و هنرهای شهری سازمان زیباسازی شهر تهران) با اعلام خبر  مرمت یکی از اولین تندیس‌های نصب شده بعد از انقلاب در ایران، گفت: مجموعه مجسمه ملل که شامل تندیس زکریای رازی و چهار چهره فیگوراتیو در چهارگوشه آن است، یکی از اولین مجسمه‌هایی است که بعد از انقلاب اسلامی در ایران نصب شد، این مجموعه مجسمه‌ها برای اولین بار از سوی سازمان زیباسازی و با همکاری منطقه ۱۱ مورد مرمت کامل قرار می‌گیرد.

او با اشاره به اینکه سازنده این مجموعه مجسمه‌ها علی قهاری کرمانی مجسمه‌ساز معاصر است، ادامه‌داد: این مجسمه با چهار مجسمه فیگوراتیو که در پای آن قراردارد از نظر هنری دارای ارزش بسیار بالایی هستند.

موسوی با بیان اینکه بهسازی میدان رازی یکی از پروژه‌های مهمی است که اصلاح فضای داخلی، آب نما و فضای سبز این میدان از سوی سازمان انجام شده و رو به پایان است، افزود: مجسمه "زکریای رازی" پزشک، فیلسوف و شیمیدان برجسته ایرانی به همراه چهار فیگوری که نماد قاره های مختلف است در چهارگوشه و در پای مجسمه جانمایی شده از جنس برنز بوده و از زمان نصب آن تا کنون مرمت نشده است.

به گفته معاون فرهنگی و هنرهای شهری پایه مجسمه از جنس سیمان است که به دلیل قرار گرفتن در شرایط جوی مختلف در سالهای طولانی آسیب جدی دیده است که توسط تیم اجرایی آلودگی ها از پایه پاکسازی و پایه به طور کامل مرمت می‌شود.

او درمورد مجسمه رازی که برروی پایه و به ارتفاع ۳ متر قرار گرفته است، گفت: این مجسمه به همراه چهار اثر فیگوراتیو با توجه به قرار گرفتن در شرایط جوی در تمام این سالها نیاز به مرمت اساسی دارد که به زودی این مرمت آغاز خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز