خبرگزاری کار ایران

اعمال فشار قانونگذاران آمریکایی برای توقف فروش فن آوری‌های جاسوسی به عربستان و امارات

asdasd
کد خبر : ۷۶۵۶۹۰

قانونگذاران آمریکایی با ارسال نامه‌ای به وزیر خارجه و رئیس اطلاعات ملی این کشور نسبت به فروش تجهیزات پیشرفته جاسوسی به کشورهای ناقض حقوق بشر از جمله عربستان و امارات ابراز نگرانی کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از القدس العربی،‌ قانونگذاران آمریکایی با ارسال نامه‌ای به «مایک پمپئو» وزیر خارجه و «دان کوتز» رئیس اطلاعات ملی این کشور ضمن ابراز نگرانی از فروش تجهیزات پیشرفته جاسوسی به کشورهای ناقض حقوق بشر چون عربستان سعودی و امارات خواستار توقف این روند شدند. 

بر اساس این گزارش، شرکت‌هایی که این فن آوری‌ها را ارائه می‌دهند، تخصص و تکنولوژی دزدی را به دولت‌های مستبدی چون عربستان و امارات فروختهاند که از این تجهیزات برای جاسوسی از مخالفان و خبرنگاران استفاده می‌کنند.

یکی از این گزارش‌ها تأکید کرده است که احتمالا عربستان سعودی از این فنآوری‌ها برای کنترل «جمال خاشقجی» روزنامه‌نگار مقتول در کنسولگری استانبول استفاده کرده است. 

در نامه قانونگذاران، از روند ارائه فن‌آوری‌های جاسوسی به عربستان و امارات ابراز نگرانی شده و وزیر خارجه و رئیس اطلاعات ملی را به اتخاذ تدابیری برای کاهش استفاده نادرست و غیر قانونی کشورهای بیگانه از این تجهیزات و فن‌آوری‌های شرکت‌های آمریکایی دعوت کرده‌اند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز