خبرگزاری کار ایران

اعتراض مینی‌بوس‌داران مشهدی به هزینه‌های زیاد دریافت مجوز از سازمان اتوبوسرانی

asdasd
کد خبر : ۷۶۳۶۳۳

جمعی از مینی‌بوس‌داران مشهدی در اعتراض به بالا بودن هزینه‌های دریافت مجوز از سازمان اتوبوسرانی برای تردد در ایستگاه‌ها اعتراض کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، جمعی از مینی‌بوس‌داران خودمالکِ مشهد که تعداد آن‌ها دستِ‌کم به ۴۰ نفر می‌رسید، صبح امروز (۲۵ اردیبهشت) در بلوار شاهنامه این شهر حضور یافته و به این افرایش اعتراض کردند.

این مینی‌بوس‌داران که سرویس حمل و نقل شرکت‌ها، کارخانجات و مؤسسات را انجام می‌دهند، نسبت به مبلغ ۲۱۰ هزار تومانی سالیانه برای اعطای مجوز از سوی سازمان اتوبوسرانی مشهر انتقاد داشتند.

به گفته این مینی‌بوس‌داران که همگی خودمالک و شخصیت حقیقی هستند و در فاصله سرویس بردن برای ادارات، در داخل شهر تردد دارند، سازمان اتوبوسرانی برای تردد این اتوبوس‌ها در ایستگاه‌های اتوبوس، داشتن مجوز را به عنوان شرط اعلام کرده و سالیانه ۲۱۰ هزار تومان برای تمدید مجوزها از این مینی‌بوس‌داران دریافت می‌کند.

طبق اظهارات آنها، سازمان اتوبوسرانی در راستای اعطای مجوز خدمات زیادی به رانندگان نمی‌دهد و هزینه‌های استهلاک مینی‌بوس‌ها و قطعات یدکی برای آن‌ها خیلی زیاد است. آنها می‌گویند با این میزان هزینه‌های زندگی پرداخت چنین پولی برایشان مشکل است.

اتحادی (مدیر روابط عمومی سازمان اتوبوسرانی مشهد) درباره مشکلات این مینی‌بوس‌داران به ایلنا گفت: در حال حاضر ۱۷۰۰ دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس دارای مجوز به صورت روزانه و شبانه در مشهد در حال تردد هستتند که علاوه بر این‌ها ۳۰۰۰ اتوبوس و مینی‌بوس اشخاص حقیقیِ فاقد مجوز هستند که سرویس ادارات، شرکت‌ها و موسسات را برعهده دارند و بقیه اوقات روز در شهر تردد می‌کنند.

وی افزود: بر اساس ماده ۹ قانون توسعه حمل و نقل عمومی باید اتوبوس‌ها و مینی‌بوس‌ها برای کار در ایستگاه‌ها و داخل شهر دارای مجوز باشند که پس از دریافت مجوز محدوده و مسیر ترددشان تعیین می‌شود. به همین دلیل در راستای اعطای مجور برای مینی‌بوس‌ها پرداخت سالیانه ۲۱۰ هزار تومان و برای اتوبوس‌ها مبلغ ۴۸۰ هزار تومان الزامی است.

مدیر روابط عمومی سازمان اتوبوسرانی مشهد اظهار داشت: در همین راستا این مینی‌بوس‌داران نامه‌ای اعتراضی به دیوان عدالت اداری ارسال کرده‌اند اما هنوز دیوان عدالت اداری جوابیه‌ای منتشر نکرده است.

به گفته اتحادی؛ بر اساس توافقی که با مینی‌بوس‌داران صورت گرفته، بناست تا رأی دیوان عدالت اداری مبنای عمل باشد و دو طرف به این رأی تمکین کنند.

به گفته روابط عمومی سازمان اتوبوسرانی مشهد؛ این سازمان در صورت اعطای مجوز به رانندگان، تخفیف بیمه‌ای ۲۵ درصدی و امکان خرید باتری و لاستیک از تعاونی‌های اتوبوسرانی را مدنظر قرار خواهد داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز