خبرگزاری کار ایران

در ادامه عادی‌سازی روابط أبوظبی- تل آویو؛

سفیر امارات در واشنگتن با هیأت اسرائیلی دیدار کرد

asdasd
کد خبر : ۷۶۳۲۳۷

سفیر امارات در واشنگتن با هیأت اسرائیلی به رهبری عضو سابق کنست این رژیم دیدار کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از الوطن، «یوسف العتیبة» ‌سفیر امارات در واشنگتن با هیأت اسرائیلی به رهبری «شکیب شتان» عضو سابق کنست رژیم صهیونیستی و پدر سربازی که در عملیات مسجد الاقصی کشته شد، دیدار کرد.

این دیدار در نوع خود نخستین دیداری است که به صورت آشکار و علنی بین سفیر امارات و هیأت اسرائیلی در مقر سفارت أبوظبی در واشنگتن صورت می‌گیرد. 

طرفین در این دیدار یک ساعته بر تقویت همکاری فرهنگی دو جانبه تأکید کردند.

این عضو سابق کنست اسرائیل در صدر هیأتی به مناسبت روز «یادبود»،‌ روز به اصطلاح عزای کشتگان اسرائیلی در جنگ با اعراب به واشنگتن سفر کرده است. 

دو طرف در این دیدار راهکارهای تقویت روابط دو جانبه بین امارات و اسرائیل و حمایت از تلاش‌ها برای نزدیک کردن دیدگاه‌های تل آویو و أبوظبی را بررسی کردند.

اشتان با انتشار تصاویری در صفحه فیسبوک  خود نوشت: «ظهر روز گذشته با سفیر امارات در آمریکا دیدار کردم. این دیدار فتح باب آشنائی و برای ادامه روابط بود».

منابع اسرائیل روز یکشنبه گذشته از مسافرت یک فضانورد اماراتی به همراه یک فضانورد زن اسرائیلی با فضاپیمای متعلق به اداره ملی هواشناسی و فضایی ایالات متحده (ناسا) خبر دادند.

رژیم صهیونیستی این موضوع را در حالی فاش می‌کند که عادی‌سازی روابط بین امارات و اسرائیل در تمام زمینه‌ها به طور بی‌سابقه‌ای رو به گسترش است.

«انور قرقاش» وزیر مشاور در امور خارجه امارات در اواخر ماه مارس گذشته از تصمیم کشورهای عربی برای گشایش مسیر مذاکره با اسرائیل انتقاد و آن را تصمیمی اشتباه توصیف کرده بود. 

وی گفته بود: «روابط بین کشورهای عربی با اسرائیل به تحول برای پیشروی روند صلح نیاز دارد».

این وزیر اماراتی پیش‌بینی کرده است که روابط بین اسرائیل و کشورهای عربی از طریق توافق‌های دو جانبه و دیدارهای سیاسی و مشارکت‌های ورزشی افزایش یابد. 

وی وعده تغییر معادله «گفت‌وگو در حاشیه» را که در حال حاضر بین کشورهای عربی و اسرائیل در جریان است،‌ داده بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز