خبرگزاری کار ایران

عباسپور مطرح کرد:

تربت‌حیدریه یکی از صادرکنندگان بذر سیب‌زمینی تولیدی در کشور است

asdasd
کد خبر : ۷۶۲۲۰۴

مدیر جهاد کشاورزی تربت‌حیدریه گفت: عمده سیب‌زمینی بذری استان به دلیل ویژگی‌های محیطی در جلگه رخ از توابع این شهرستان تولید می‌شود و بذر سیب زمینی تولیدی به همه استان‌های کشور که کشت این محصول را انجام می‌دهند صادر می‌گردد.

محمدرضا عباسپور درگفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در تربت‌حیدریه، اظهار داشت: این شهرستان مقام اول سطح کشت و تولید سیب‌زمینی استان را دارا است و یکی از قطب‌های تولید این محصول در کشور را به نام خود ثبت کرده است. 

وی افزود: این منطقه 36 درصد سطح کشت و 42 درصد تولید استان را دارد و عمده تولید سیب‌زمینی بذری استان به دلیل ویژگی‌های محیطی در جلگه رخ، صورت می‌پذیرد و بذر سیب زمینی تولیدی به همه استان‌های کشور که کشت این محصول را انجام می‌دهند صادر می‌گردد. 

وی با اشاره به سطح زیرکشت 2 هزار و 100 هکتار سیب‌زمینی در این شهرستان، مطرح کرد: همچنین سطح زیر کشت چغندرقند در این منطقه سه هزار و 600 هکتار است و رتبه دوم در کشت چغندرقند بعد از شهرستان جوین را دارا می‌باشد. 

عباسپور تصریح کرد: امسال به علت قیمت تضمینی پایین چغندر سطح کشت این محصول کاهش چشم‌گیری داشته است . 

وی ادامه داد: در سال زراعی 97-98 درشهرستان تربت حیدریه 6 هزار و 410 هکتار گندم آبی و هفت هزار هکتار گندم دیم و همچنین 4 هزار و 200 هکتار جو آبی و 600 هکتار جو دیم کشت گردیده است . 

مدیر جهاد کشاورزی تربت‌حیدریه گفت: امسال با توجه به بارش‌های فراوان مزارع در وضعیت مطلوبی قرار گرفته و چنانچه بارندگی‌ها تا اوایل خرداد ماه ادامه یاید پیش‌بینی می‌شود حدود 35 هزار تن گندم و هزار و 800 تن جو در این مزارع تولید گردد. 

گفتنی است در شهرستان تربت‌حیدریه 73 هزار و 500 تن سیب زمینی و 210 هزار تن چغندر تولید می‌شود .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز