خبرگزاری کار ایران

سفرشتاب زده پمپئو به عراق با جه هدفی انجام شد؟

asdasd
کد خبر : ۷۶۰۶۲۵

سفر شبانه و شتاب زده پمپئو به عراق را باید در چارچوب دریافت پیام قاطع ایران از سوی واشنگتن و تلاش این کشور برای اثرگذاری بر تصمیم جدید ایران مورد بررسی قرار داد.

به گزارش ایلنا، در حالی که همه نگاه‌ها به رخداد چهارشنبه ۸ می و اعلام تصمیمات جدید ایران در قبال خروج امریکا از برجام و بدعهدی اروپاییها در انجام تعهداتشان دوخته شده است، وزیر امورخارجه امریکا با لغو سفر اعلام شده به آلمان، راهی عراق، کشور همسایه و شریک راهبردی ایران شد و بلافاصله با نخست وزیر این کشور پشت درب‌های بسته ملاقات کرد.

پمپئو روز گذشته و در واکنش به سوالی پیرامون نظر آمریکا در مورد قصد ایران برای کاهش تعهدات برجامی با لحنی همراه با استهزاء گفته بود: "بیش از دو سال است که ایران این تهدیدات را مطرح می کند" .

بدون شک سفر شبانه و شتاب زده پمپئو به عراق را باید در چارچوب دریافت پیام قاطع ایران از سوی واشنگتن و تلاش این کشور برای اثرگذاری بر تصمیم جدید ایران مورد بررسی قرار داد.

رفتار انفعالی آمریکا و اعزام وزیر امور خارجه اش به بغداد که به احتمال زیاد به منظور تحت فشار گذاشتن شرکای منطقه ای ایران برای عدم همراهی و پشتیبانی ازاجرای تصمیمات اتخاذ شده انجام می شود نشان می دهد که تندروهای آمریکا نسبت به مسدود شدن مسیر یکطرفه ای که تاکنون پیموده اند هراسان شده اند.

امریکا به خوبی از ظرفیتهای متعدد و متنوع ایران در حوزه های مختلف که پشتوانه غیر قابل خدشه ای برای پیشبرد تصمیمات راهبردی اش می باشد اگاهی دارد وبه گستردگی و اثرگذاری آن واقف بوده و متوجه بی اثر شدن ابزارهای جنگ روانی برای تاثیر گذاری بر تصمیم ایران شده است.

 همه شواهد حاکی است که"صبر استراتزیک ایران" به پایان رسیده و ️مسیری به جز بازگشت بی تنازل امریکا به ریل تعهدات قانونی این کشور در برجام که پشتوانه ان قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل است پیش روی واشنگتن نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز