خبرگزاری کار ایران

ترکی در نطق میان دستور:

ایجاد شائبه جنگ را به سخره می‌گیریم/ دولت به خرد جمعی درباره افزایش قیمت بنزین احترام بگذارد

asdasd
کد خبر : ۷۶۰۳۷۹

یک نماینده مجلس دهم گفت: سال ها است که ناوهای شما در خلیج فارس در رفت و آمد هستند و سربازان رشید ارتش، سپاه و بسیج آنها را تحت نظر داشته و نمی گذارند آسیبی به ملت ایران برسد.

به گزاش خبرنگار سیاسی ایلنا، اکبر ترکی در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان با بیان اینکه استکبار جهانی طی ۴۰ سال پیروزی انقلاب اسلامی از هر حربه ای علیه نظام جمهوری اسلامی فروگذاری نکرده و با تشدید تحریم ها و اعلام اخیر مبنی بر لغو معافیت های خرید نفت، فشارهای اقتصادی را بر ملت ایران اسلامی فزونی بخشیده، گفت: ملت سرافراز ایران با تقدیم شهدای عزیز نشان داده که زیر بار ظلم و ستم، استعمار و استثمار نخواهد رفت و تهدید روانی و یاوه‌گویی جان بولتون مبنی بر اعزام ناو آمریکایی سمت خلیج فارس و ایجاد شائبه جنگ را به سخره می‌گیریم و اعلام می‌کنیم که سال‌ها است که ناوهای شما در خلیج فارس در رفت و آمد هستند و سربازان رشید ارتش، سپاه و بسیج آنها را تحت نظر داشته و نمی‌گذارند آسیبی به ملت ایران برسد.

نماینده مردم فریدن، فریدونشهر و چادگان در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه اعلام می کنیم اگر تنگه هرمز برای منافع ملت ایران امنیت نداشته باشد، هیچ کشوری در تنگه هرمز امنیت نخواهد داشت، عنوان کرد: در این ایام حساس و جنگ تمام عیار استکبار جهانی علیه ملت ایران باید قوای سه گانه با انسجام همراه با ملت شریف پشت سر رهبری و تبعیت از فرامین ایشان رو به جلو برویم و با تکیه بر منابع سرشار داخلی و به کارگیری نیروهای جوان، مومن، شجاع، انقلابی، جهادی و با تخصص های فنی لازم بر مشکلات اقتصادی فائق آییم و طرح مذاکره با دشمن مستکبر به مفهوم تسلیم و پذیرش ذلت در برابر دشمن نا به کار و استکبار جهانی است.

وی در ادامه خطاب به رئیس جمهور، بیان داشت: امروز وضعیت معیشتی مردم و مشکلات زندگی بر آنها سخت شده و گرانی و تورم لجام گسیخته در بخش خودرو و مسکن و تأثیرگذاری آن در معاش مردم به خصوص در کالاهای اساسی مورد نیاز مردم و به خصوص در ماه مبارک رمضان کار اساسی را می‌طلبد.

ترکی اضافه کرد: مبلغ ۴ میلیارد دلار تخصیص یافته برای کالاهای اساسی به دست رانتخواران و واسطه های نورچشمی افتاده که برای استفاده بهینه از این اعتبار همفکری کمیسیون های تخصصی و مجلس شورای اسلامی باید چاره‌ای اندیشید و یارانه کالاهای اساسی به صورت نقدی یا کالابرگ در اختیار آحاد مردم قرار گیرد که هم عدالت به دست آید و هم کالاهای اساسی به دست اقشار نیازمند برسد.

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: دولت باید بداند با گرانی حامل های انرژی به خصوص بنزین، نه تنها نمی تواند درآمد موثر کسب کند بلکه با توجه به اینکه دولت بزرگ ترین بنگاه خریداری کننده اجناس، حامل های انرژی و بنزین است با گرانی اجناس ضرر اصلی متوجه دولت خواهد شد، پس دولت به خرد جمعی و به ویژه به نظرات مجلس شورای اسلامی در مخالفت با افزایش قیمت بنزین احترام بگذارد تا شاهد گرانی بیشتر ناشی از این تصمیم نباشیم.

وی در ادامه با بیان اینکه آب مسأله ملی است، عنوان کرد: آب باید تحت مدیریت واحد در کشور باشد. بارندگی ها و سیل های اخیر چراغ روشنی برای مدیریت آب در مسیر آینده را پیش روی همگان گذاشت. ۴ شهرستان حوزه انتخابیه اینجانب سرچشمه ۴ رود اصلی و بزرگ در کشور است؛ بی عدالتی در تخصیص آب باعث تشنگی مردم و محرومیت کشاورزان از آب کشاورزی شده است.

ترکی افزود: با تخصیص ۶ و نیم میلیون متر مکعب آب برای شرب ۴ شهرستان و دستور نوبخت با تخصیص ۵۰ درصدی بخش خصوصی امیدواریم هرچه زودتر این پروژه به نتیجه برسد همچین پروژه آب رسانی به ۵ روستای منطقه با تخصیص ۶ میلیارد تومان از طرف نوبخت و وعده مهندس جانباز امیدواریم به بهره برداری برسد. مردم بویین و میان دست خواستار احداث سد هستند که امیدواریم این پروژه هرچه سریع تر اجرایی شود.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی خطاب به وزیر کشور خواستار تسریع تعیین بخشداری دو بخش حوزه انتخابیه و همچنین یک بخش چادگان و ادامه داد: شهرستان فریدن سال ها محروم بوده و با تغییر در شاخص های توسعه یافتگی متأسفانه از حالت محرومیت خارج شده که درخواست ما با نامه ای که به معاون اول رئیس جمهور نوشتیم می خواهیم در ردیف شهرستان های محروم قرار گیرد

وی در ادامه ضمن تشکر از وزیر نفت برای تأمین گاز حوزه انتخابیه خواستار آغاز عملیات گازرسانی شد و خطاب به وزیر بهداشت گفت: در سفر اخیر معاونان وزیر و رئیس کمیسیون بهداشت به منطقه، تصمیمات خوبی اتخاذ شد و قرار شد ۲.۵ میلیارد تومان برای توسعه بیمارستان شهید رجایی اختصاص یابد البته تعویض دستگاه سی تی اسکن و تجهیز و راه اندازی CCU باید اقدام شود.

ترکی اضافه کرد: ساخت بیمارستان محلی بویین میان دشت تصویب شد که باید اجرایی شود همچنین تجهیز و راه اندازی بخش دیالیز بیمارستان بوعلی چادگان و تکمیل و راه اندازی مرکز سلامت شهدای شهر فریدونشهر از خواسته های مردم است.

این عضو مجمع نمایندگان استان اصفهان در مجلس در حوزه پروژه های راه عنوان کرد: ۴ بانده شدن جاده های حوزه انتخابیه که قرار بود اعتبار به آن تخصیص یابد هنوز اجرایی نشده همچنین تکمیل باند دوم داران-درود و ورودی ها و خروجی های داران-میان دشت، احداث پل منطقه، راه های بین شهری و اصلاح روکش آسفالت نیز از خواسته های مردم است.

وی در حوزه کشاورزی خاطرنشان کرد: قیمت تعیین شده برای گندم، خرید این محصول را برای دلالان آسان کرده که به خارج از کشور صادر می کنند لذا باید از بخش کشاورزی حمایت کامل شود چرا که با این قیمت مشکلاتی پیش روی کشاورزان قرار می گیرد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در پایان خاطرنشان کرد: در بخش ورزش استخر شنای چادگان و بویین میان دشت نیمه کاره مانده و سالن های ورزشی منطقه نیز باید به بهره برداری برسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز