خبرگزاری کار ایران

با رای نمایندگان مشخص شد؛

تکلیف دولت برای جبران زیان مالی ناشی از محدودیت طرح‌های عمرانی در مناطق بافت تاریخی

asdasd
کد خبر : ۷۶۰۳۷۶

نمایندگان مجلس، دولت را مکلف کردند که تدابیر و اقدامات جبرانی محدودیت های اعمال شده طرح های توسعه و عمرانی در محدوده بافت های تاریخی-فرهنگی را پیش بینی کند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، نمایندگان در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی طرح یک فوریتی حمایت از مرمت و احیای بافت‌های تاریخی – فرهنگی و توانمندسازی مالکان و بهره‌برداران بناهای تاریخی – فرهنگی با ماده (۱۳) این طرح با ۱۳۰ رأی موافق، ۲۱ رأی مخالف و ۱۰ رأی ممتنع از مجموع ۲۱۲ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند. که بر اساس این مصوبه، دولت مکلف است که تدابیر و اقدامات جبرانی محدودیت های اعمال شده طرح های توسعه و عمرانی در محدوده بافت های تاریخی-فرهنگی را پیش بینی کند.

لازم به ذکر است که نمایندگان مجلس با پیشنهادی مبنی بر حذف ماده ۱۲ طرح مذکور موافقت کردند.

در ماده ۱۳ طرح یک فوریتی حمایت از مرمت و احیای بافت‌های تاریخی – فرهنگی آمده است؛ دولت مکلف است از طریق نهادهای ذی ربط در تعیین مقررات مربوط به طرح های توسعه و عمران، تدابیر و اقدامات جبران محدودیت های اعمال شده از قبیل تراکم در خصوص املاک واقع در محدوده بافت های تاریخی- فرهنگی موضوع این قانون را پیش بینی کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز