خبرگزاری کار ایران

مدیرکل ارشاد گیلان:

برنامه‌های قرآنی گیلان طبق اسناد بالادستی اجرایی شود

asdasd
کد خبر : ۷۶۰۲۵۰

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان بیان کرد: برنامه های قرآنی گیلان طبق اسناد بالادستی اجرایی شود.

به گزارش ایلنا از رشت، فیروز فاضلی در نشست شورای فرهنگ عمومی استان با تبریک حلول ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: رمضان ماه نزول قرآن است و برنامه های قرآنی استان باید طبق اسناد بالادستی اجرایی شود.

مدیرکل ارشاد گیلان هزینه کرد بودجه برنامه‌های قرآنی را در دو محور اعتبارات منشور قرآنی و اعتبارات دستگاه‌های اجرایی گیلان عنوان کرد و افزود: برای برنامه‌های اجرایی سه سند راهبردی مصوب شده که شامل سند آموزش‌عمومی، تبلیغ و ترویج و پژوهشی و آموزش عالی است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان گیلان تصریح کرد: برش استانی اسناد مذکور از طرف دبیرخانه شورای قرآنی استان و توسط اتحادیه انجمن های قرآنی آماده شده و برنامه های اجرایی در حال تدوین است.

آگاهی دهی به خانواده ها در کاهش آسیب های اجتماعی تاثیرگذار است

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان نیز در جلسه مذکور با ارائه گزارشی در مورد علل خشونت در مدارس، اقدام های صورت گرفته و راهکارهای کاهش معضل اجتماعی در مراکز آموزشی گفت: در مورد خشونت به ویژه خشونت کلامی، افزایش دانایی می تواند کمک کند هر کاری انجام می دهیم عقلانی باشد.

نادر جهان آرای، آسیب ها را ناشی از دو دلیل پدیده های طبیعی و اجتماعی عنوان کرد و افزود: بعضی از خشونت های کلامی بسیار مشکل آفرین است و می تواند برای تمام عمر در فرد باقی بماند.

وی با بیان اینکه آگاهی دهی به خانواده ها در کاهش آسیب های اجتماعی تاثیرگذار است، تصریح کرد: دستگاه های مختلف و رسانه ها می توانند در اجرای برنامه های کاهش آسیب های اجتماعی کمک کار آموزش و پرورش باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان، مبارزه با باورهای غلط فرهنگی در پیشگیری از خشونت را موثر دانست و بیان کرد: یکی از روش های مقابله با خشونت های کلامی، سکوت است.

جهان آرای با اشاره به اینکه مقابله به مثل نکردن در بحث کلام از جمله راهکارهای مقابله با خشونت کلامی است، یادآور شد: تنهایی همراه با کتاب می تواند در کاهش خشونت کلامی افراد تاثیرگذار باشد.

امر به معروف مهم ترین راهکار مقابل با بی بندوباری عفاف و حجاب

فرمانده سپاه قدس گیلان نیز در جلسه فرهنگ عمومی گیلان با تاکید بر ایجاد جبهه متحد و مدیریت واحد در مبارزه با بی بندوباری عفاف و حجاب اظهار کرد: مردم در سیل اخیر نشان دادند زمانی که در کنار هم وارد عرصه شوند مشکلات قابل برطرف شدن است.

سردار محمد عبدالله پور، امر به معروف و نهی از منکر را یکی از مهم ترین موارد مبارزه با بی بندوباری عفاف و حجاب عنوان کرد و افزود: قوانین خوبی در راستای اجرای امر به معروف و نهی از منکر داریم.

فعالیت ۲۷ دستگاه در اجرای برنامه های عفاف و حجاب

سردار محمدرضا اسحاقی فرمانده نیروی انتظامی گیلان نیز در جلسه مذکور به فعالیت ۲۷ دستگاه اجرایی در اجرای برنامه های عفاف و حجاب اشاره کرد و گفت: اجرای برنامه های مبارزه با بی بندوباری عفاف و حجاب عزم جدی مسئولان و عموم جامعه را می طلبد.

بسیاری از بی بندوباری عفاف و حجاب ناشی از ورود مسافران به گیلان است

حجت الاسلام ولی عادلی رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گیلان نیز در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان به گردشگرپذیر بودن گیلان اشاره کرد و گفت: انصاف را باید رعایت کنیم و بسیاری از بی بندوباری عفاف و حجاب ناشی از ورود مسافران از نقاط مختلف به این استان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز