خبرگزاری کار ایران

محکومیت ضاربان محیط بانان چهارمحال و بختیاری به ۳ سال حبس محکوم

asdasd
کد خبر : ۷۵۹۳۰۹

مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال وبختیاری از محکومیت و تحمل حبس به مدت۳ سال برای ضاربان محیط بانان این استان خبر داد.

به گزارش ایلنا، شهرام احمدی مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال وبختیاری از محکومیت و تحمل حبس ۳ سال برای ضاربان محیط‌بانان این استان خبر داد و گفت: ۳۳ متخلف محیط زیست به جرم توهین و تمرد نسبت به ماموران یگان حفاظت محیط زیست منطقه حفاظت شده سبزکوه به حبس محکوم شدند.

وی گفت: سال گذشته پس از دریافت گزارشی مبنی بر تیراندازی در منطقه حفاظت شده سبزکوه، ماموران یگان حفاظت محیط زیست به محل اعزام شده و پس از شناسایی متخلفان برای دستگیری آنان مجبور به تعقیب خودرو خاطیان شدند.

وی اظهار داشت: در جریان این تعقیب و گریز، متخلفان بخشی از تجهیزات غیرمجاز شامل دو عدد کوله پشتی را از خودرو به بیرون پرت کردند.

احمدی با بیان اینکه از درون این کوله پشتی ها ۲ قطعه کبک و ۱۲ عدد فشنگ کشف و ضبط شد، افزود: متخلفان به دلیل شکار غیرمجاز با ماموران یگان حفاظت محیط زیست درگیر شدند.

به گفته وی، در این درگیری متخلفان اقدام به تیراندازی به سمت ماموران کردند که منجر به اصابت گلوله ساچمه ای و مصدوم شدن ۲ تن از محیط بانان از ناحیه پا شد.

احمدی افزود: با طرح شکایت حفاظت محیط زیست استان و پس از طی مراحل رسیدگی قضایی ۳ متهم از بابت جرم ضرب و جرح عمدی با سلاح شکاری به پرداخت دیه و تحمل حبس محکوم شدند.

وی اظهار داشت: از بابت جنبه‌ عمومی جرم هر یک از متخلفان به تحمل یک سال حبس تعزیری، از بابت تمرد نسبت به ماموران یگان حفاظت به ۳ سال حبس تعزیری، از بابت جرم شکار غیرمجاز در منطقه حفاظت شده به ۶ ماه حبس تعزیری و از بابت حمل و نگهداری سلاح و مهمات غیرمجاز به ۶ ماه حبس تعزیری محکوم و سلاح و مهمات مکشوفه نیز به نفع دولت ضبط شد.

منطقه حفاظت شده سبزکوه با ۲۴ هزار و ۲۰۰ هکتار وسعت بزرگترین منطقه حفاظت شده چهارمحال و بختیاری است، که درمحدوده شهرستان های کیار، بروجن و لردگان با فاصله تقریبی ۱۵۰ کیلومتری از شهرکرد مرکز استان واقع شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز