خبرگزاری کار ایران

حجت‌الاسلام نواب شخصیت شناخته شده‌ای است

asdasd
کد خبر : ۷۵۹۲۷۸

رییس دفتر مقام معظم رهبری گفت: معارفه برای کسی است که آن را نشناسند اما حجت الاسلام نواب شخصیت شناخته شده‌ای است. به ویژه زمانی که وی در بعثه در مکه مکرمه بود و رموز امور حج را می‌داند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایلنا، حجت‌الاسلام محمد محمدی گلپایگانی در مراسم تکریم حجت الاسلام سیدعلی قاضی عسگر و معارفه حجت الاسلام سیدعبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت که امروز در سازمان حج و زیارت برگزار شد، گفت: در حقیقت معارفهای در کار نیست؛ معارفه برای کسی است که آن را نشناسند اما حجت الاسلام نواب شخصیت شناخته شده‌ای است. به ویژه زمانی که وی در بعثه در مکه مکرمه بود و رموز امور حج را می‌داند.

وی افزود: حجتالاسلام قاضی عسگر نیز زحمات ارزشمندی داشت و حجت الاسلام ری شهری نیز پیش از این به خوبی از پس این مسئولیت برآمد.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به سفر روز گذشته خود به خوزستان گفت: اتحاد بین مردم بسیار قابل توجه بود و یکی از رسالتهای ما این است که اهمیت این اتحاد را بیان کنیم. هر حلقومی که ندای اختلاف از آن بلند شود حلقوم شیطان و کار ابلیس است.

در ادامه  این مراسم آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری گفت: حجت السلام نواب نیروی حوزه علمیه است که ما وی را تقدیم مقام معظم رهبری کرده‌ایم.  خدا دوست دارد اگر نعمتی به بنده‌اش داده اثر آن را در رفتار و کردار آن فرد مشاهده کند. مسئولیت‌هایی که می‌پذیریم نعمتی از نعمت‌های الهی است و هر جا نعمتی به انسان می‌دهد تصمیمی متوجه انسان می شود. بهتر است تا مسئولیت و تکلیفی وجود دارد و زمینه خدمت فراهم است از آن به خوبی استفاده شود.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه کشور تصریح کرد: یکی از مسئولیتهای مهمی که این جلسه به خاطر آن تشکیل شده خدمت به زائران خانه خداست؛ مسئولیت عظیمی که در حوزه حج وجود دارد بر هیچ کس پوشیده نیست و خدمتگذاری در این حوزه کار ارزشمندی است. اهمیت این خدمتگذاری به گونهای است که امام سجاد (ع) به صورت ناشناس در حج حضور می‌یافت تا بتواند با زائران کمک کند. روزی یک نفر ایشان را شناخت و از وی سوالی پرسید. امام سجاد بعد ازپاسخ به این فرد گفت که شما لحظهای وقت مرا از خدمت به زائران گرفتید.

وی با اشاره به حجت‌الاسلام قاضی عسکر گفت: فردی صحنه خدمت را ترک میکند(حجت الاسلام قاضی عسگر) که بسیار پرکار، منظم و سادهزیست بود. همچنین یکی از ویژگی‌های دیگر وی دغدغه تحقق منویات مقام معظم رهبری بود و برای آن تلاش می کرد.

حسینی بوشهری با بیان اینکه سوابق کاری حجت الاسلام قاضی عسگر بر هیچ کس پوشیده نیست گفت: ایشان مرد روزهای بحران است و زمانی که احساس کرد وهابیت قصد اقدام علیه شیعه را دارد ستاد مبارزه با شبهات وهابیت را تشکیل داد. قاضی عسگر با این کارنامه درخشان صحنه خدمتگذاری را در این جایگاه ترک میکند. حجت الاسلام نواب نیز فردی فروتن و ساده زیست است که امیدوارم در این جایگاه بدرخشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز