خبرگزاری کار ایران

مجلس تصویب کرد؛

تعیین مجازات حبس برای والدین در صورت فوت یا جراحت کودک به دلیل سهل‌انگاری

asdasd
کد خبر : ۷۵۹۰۳۹

نمایندگان مجلس با اصلاحات تبصره ۹ لایحه حمایت از اطفال و نوجوانان جهت تأمین نظر شورای نگهبان موافقت کردند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، نمایندگان در جلسه علنی صبح امروز  مجلس شورای اسلامی نمایندگان در جریان بررسی جزئیات لایحه حمایت از اطفال و نوجوانان، تبصره ماده ۹ این لایحه را برای تأمین نظر شورای نگبهان اصلاح کردند.

 از مجموع ۲۲۵ نماینده حاضر در صحن با ۱۵۰ رأی مثبت، ۱۸ رأی مخالف و ۷ رأی ممتنع با این اصلاحیه موافقت کردند.

این ماده به شرح ذیل است:

ماده ۹- هرگاه در اثر بی‌توجهی و سهل انگاری اشخاص غیر از والدین نسبت به اطفال و نوجوانان نتایج زیر واقع شود، مقصر علاوه بر پرداخت دیه به شرح زیر مجازات می‌شود:

الف) فوت طفل یا نوجوان حسب مورد به مجازات حبس درجه پنج قانون مجازات اسلامی.

ب) فقدان یکی از حواس یا منافع، قطع، نقص یا از کارافتادگی عضو، زوال عقل یا بروز بیماری صعب‌العلاج یا دائمی جسمی یا روانی و یا ایراد جراحت از نوع جائفه یا بالاتر حسب مورد به مجازات حبس درجه شش قانون مجازات اسلامی.

پ) نقصان یکی از حواس یا منافع، شکستگی استخوان یا دیگر اعضاء و یا بروز بیماری روانی به مجازات حبس درجه ۷ قانون مجازات اسلامی؛

ت) جراحت سر و صورت و یا گردن در صورت عدم شمول هر یکی از بندهای (ب) و (پ) به مجازات حبس درجه ۸ قانون مجازات اسلامی.

ث) آزار جنسی یا عاطفی ناشی از بی‌توجهی و سهل‌انگاری شدید و مستمر حسب مورد به یکی از مجازات‌های درجه ۸ قانون مجازات اسلامی.

تبصره ماده (۹) به شرح زیر اصلاح شد:

تبصره- هرگاه بی‌توجهی و سهل‌انگاری والدین منجر به نتایج موضوع این ماده شود؛ حسب مورد به مجازات تا حداقل مندرج در بندهای فوق محکوم می‌شوند به استثنای بند (ت) که در این مورد فقط دیه پرداخت می‌شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز