خبرگزاری کار ایران

دبیر خانه کارگر شهرستان لار مطرح کرد:

مهم‌ترین دغدغه کارگران، امنیت شغلی، معیشت و اشتغال است

asdasd
کد خبر : ۷۵۸۷۱۲

دبیر خانه کارگر شهرستان لار گفت: نیروی کار، پایه و ستون اصلی رونق اقتصادی است و دولت برای محقق کردن آن چاره‌ای جز تامین امنیت شغلی کارگران در کنار تامین معاش و ارتقای توانمندی‌های کارگران ندارد.

به گزارش ایلنا، «محمدحسین قوامی» با اشاره به برگزاری مراسم روز جهانی کارگر در محل خانه کارگر  شهرستان لار گفت: مهمترین مطالبه جامعه کارگری این شهرستان، امنیت شغلی، معیشت و اشتغال است با این حال جامعه کارگری انتظار دارد دولت به فکر رونق اقتصادی باشد تا مطالبات از دست رفته کارگران را به آنان بازگردد.

به گفته وی؛ وضعیتی که کارگران در سال گذشته به دلیل سقوط ارزش پول ملی و بی‌اثر شدن دستمزدها تجربه کردند، بسیار سخت بود. به طوری که کارگران حتی در تهیه امکانات اولیه زندگی برای خانواده‌هایشان دچار مشکل شدند.

او با بیان اینکه احیای واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل شهرستان، ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان و امنیت شغلی از دیگر مطالبات کارگران است، افزود: ساماندهی مزد متناسب با معیشت، بیمه تامین اجتماعی، بیکاری، مسکن و ساماندهی قراردادهای کار از دیگر موضوعاتی هستند که کارگران هر ساله در  اجتماع روز ۱۱ اردیبهشت ماه آنها را مطالبه می‌کنند.

قوامی در  بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه محدودیت نمایندگان کارگری برای ورود به مجلس از دیگر دغدغه‌های جامعه کارگری است، در ادامه افزود: محدودیت مدرک نباید انتخابات را محدود به یک قشر خاص کند. طرح پیشنهادی ارتقای سطح تحصیلات نمایندگان از حداقل سواد به دکترا یعنی اینکه از طبقه کارگر و کشاورز کسی امکان کاندیدا شدن برای نمایندگی مجلس را نخواهد داشت.

به گفته وی، بحث دیگری که کارگران بویژه کارگران ساختمانی دنبال می‌کنند موضوع رونق ساخت ساز مسکن است رونق ساخت و ساز علاوه بر ایجاد اشتغال کارگران ساختمانی، موجب رونق تولید در  بسیاری از واحدها و کارگاه‌های تولیدی خواهد شد که در حوزه صنعت مسکن فعالیت دارند.

وی در بخش پایانی سخنان خود با تاکید بر لزوم تقویت گسترده و خدمات بیمه کارگران ساختمانی تصریح کرد: کارگران ساختمانی از زاویه میزان درآمد، قشر ضعیفی به شمار می‌آیند بنابراین اگر تحت پوشش بیمه قرار بگیرند و خدمات این بیمه مطابق با استاندارد‌های بین المللی باشد، آسیب‌پذیری‌شان در مواجه با بحران‌های بیکاری کمتر می‌شود.

قوامی تاکید کرد: اخیرا نیز بحث افزایش بیمه کارگران ساختمانی مطرح شده بود که با پیگیری فعالان کارگری  صنعت ساختمان طی روز های گذشته مصوبه افزایش حق بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی لغو شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز