خبرگزاری کار ایران

برنامه‌های معارفی تلویزیون در ماه رمضان اعلام شد/ تکلیف ماه عسل هنوز مشخص نیست

asdasd
کد خبر : ۷۵۸۷۰۹

نشست خبری معرفی برنامه‌های معارفی شبکه‌های سیما در ماه رمضان با حضور حجت‌الاسلام عرفاتی (سرپرست شبکه قرآن) در سالن جلسات ساختمان قرآن سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت‌الاسلام عرفاتی در ابتدای نشست خبری معرفی برنامه‌های معارفی شبکه‌های سیما در ماه رمضان گفت: گروه معارف سیما برای ماه رمضان امسال شعار کمک همراه با کرامت به نیازمندان را انتخاب کرده است این نیاز می‌تواند نیاز فرهنگی باشد که در این صورت کمک فرهنگی انجام می‌شود و می‌تواند نیاز مالی باشد که به این صورت کمک مالی به نیازمندان انجام می‌شود. با توجه به اینکه در سال جاری کشور ما با حادثه سیل مواجه بوده است این نیاز بیش از پیش احساس شده و ما امیدواریم که شعار کمک همراه با کرامت به نیازمندان عملی شود.

وی با بیان اینکه در ماه رمضان برنامه‌های مختلفی در شبکه‌های مختلف در نظر گرفته شده است، بیان کرد: از کارهای پرافتخار گروه معارف سیما راه انداختن فرهنگ ترتیل‌خوانی است چراکه امروز هر استان در زمینه ترتیل‌خوانی و جزءخوانی تولیدات تازه‌ای داشته و تقاضای پخش آن را از ما دارد. بر همین اساس به تشریح برنامه‌های ترتیل خوانی هر شبکه در ماه رمضان می‌پردازیم.

سرپرست شبکه قرآن ادامه داد: شبکه یک بعد از نماز صبح از حرم مطهر امام رضا(ع) ترتیل‌خوانی و جزء‌خوانی را پخش خواهد کرد. شبکه قرآن و معارف سیما نیز بعد از نماز صبح مراسم جزءخوانی و ترتیل‌خوانی را از آران و بیدگل پخش خواهد کرد. همچنین شبکه 2 نیز از ساعت 10:30 تا 11:30 صبح از شهرستان طبس در خراسان جنوبی به پخش این برنامه برای مخاطبان خود می‌پردازد.

وی افزود: شبکه سه نیز هر روز از ساعت 14:45 تا 16 از حرم حضرت معصومه(س) این برنامه را پخش خواهد کرد. شبکه چهار نیز برنامه ترتیل‌خوانی از حرم شاهچراغ روی آنتن می‌برد. همچنین شبکه پنج در این ایام این برنامه را از ساعت 14 تا 15 از حرم حضرت عبدالعظیم برای مخاطبان پخش می‌کند. شبکه افق نیز هر روز ساعت 17:45 تا 18:45 از مسجد گوهرشاد چنین برنامه‌ای را روی آنتن می‌برند. علاوه بر این موارد شبکه آموزش نیز از مرکز اصفهان بین ساعت 17 تا 18 برنامه ترتیل‌خوانی را برای مخاطبان ترتیب می‌دهد. برنامه ترتیل خوانی شبکه امید از ساعت 19 تا 19:30 برقرار است.

عرفاتی در ادامه به تشریح برنامه‌های تلویزیون در شب‌های احیا پرداخت و عنوان کرد: شبکه یک هر سه شب احیا را از حرم امام رضا(ع) برای مخاطبان پوشش می‌دهد. شبکه دو شب 19 را از مصلای امام خمینی و شب 21 و 23 را از حرم حضرت معصومه(س) روی آنتن می‌برد. شبکه سه نیز هر سه شب احیا را از حسینیه همدانی‌ها و با حضور حجت الاسلام شیخ حسین انصاریان روی آنتن می‌برد. شبکه چهار شب 19 را از حرم حضرت معصومه، شب 21 را از حرم حضرت عبدالعظیم و شب 23 را از دانشگاه شریف پوشش می‌دهند. شبکه پنج و شبکه آ‌موزش و برخی دیگر از شبکه‌ها نیز برنامه‌هایی را برای شب‌های احیا در نظر گرفتند.

وی در ادامه درباره برنامه‌های سحر و افطار تلویزیون در ماه رمضان نیز توضیح داد: شبکه یک، برنامه ماه خدا با اجرای حسن سلطانی را به عنان برنامه سحرگاهی خود در نظر گرفته که هر روز در ساعت 2.5 بامداد پخش می‌شود. برنامه افطار با نام دعوت نیز هر روز 19:30 از این شبکه روی آنتن می‌رود. شبکه دو نیز با برنامه خوان ‌نیاز از ساعت 2:30 بامداد به عنوان برنامه سحرگاهی شبکه دو روی آنتن می‌رود همچنین برنامه هزار راه نرفته ویژه برنامه افطاری شبکه دو به شمار می‌آید. شبکه سه نیز برنامه ماه من با اجرای نجم‌الدین شریعتی به عنوان برنامه سحرگاهی خود در نظر گرفته‌اند. در مورد برنامه افطاری شبکه سه هنوز مشخص نیست که ماه عسل روی آنتن می‌رود یا خیر و هنوز در این باره به ما اطلاعی داده نشده است.

وی افزود: شبکه چهار نیز هر شب ویژه برنامه افطاری را در نظر گرفته با نام امضای زندگی با اجرای محمد ابطحی روی آنتن می‌رود همچنین شبکه پنج برنامه خوتگه عارفان برای سحر در نظر گرفته و در افطار نیز ویژه برنامه شهر عزیز روی آنتن می‌رود. علاوه بر این برنامه‌ها شبکه‌های افق، امید، آموزش، کودک و قرآن نیز برنامه‌هایی را برای ویژه‌برنامه‌های سحر و افطار ماه رمضان درنظر گرفته‌اند. به عنوان مثال ویژه برنامه افطاری شبکه قرآن ماه بهشت نام دارد که با اجرای سیدوحید مرتضوی روی آنتن می‌رود در این برنامه تقریبا سعی کردیم کاری که در ماه عسل انجام می‌شده را در شبکه قرآن انجام دهیم.

عرفاتی در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفت: علاوه بر همه برنامه‌ها شبکه‌های سیما هر کدام برنامه‌هایی را ویژه ماه رمضان در نظر گرفته‌اند که از جمله آنها می‌توان به برنامه آفتاب شرقی، درس‌هایی از قرآن با اجرای حجت‌الاسلام قرائتی در شبکه یک برنامه از لایک جیغ تا خدا با رویکردی تازه، مسافر ماه (جنگ شبانه) در شبکه دو، سمت خدا، مخاطب خاص، سخنرانی‌های جناب پناهیان در شبکه سه، حدیث سرو، گستره شریعت در شبکه چهار، جشن رمضان از نمایشگاه قرآن از شبکه پنج و برنامه‌های دیگر اشاره کرد. علاوه بر این موارد در ایام ماه مبارک رمضان شبکه قرآن به طور ویژه به نمایشگاه قرآن پرداخته و هر شب ساعت 21 برنامه‌ای را مختص آن پخش می‌کند.

وی افزود: برنامه پرسمان که برنامه مختص پرسش و پاسخ در حوزه معارف است به طور ویژه برای ماه رمضان در نظر گرفته شده که هر شب ساعت 20 با اجرای سیدعلی قوامی در شبکه قرآن پخش می‌شود. همچنین ساعت 12 نیمه شب نیز مناجات خوانی محمود کریمی همراه با مناجات ابوحمزه ثمالی تا یک بامداد از شبکه قرآن پخش می‌شود ساعت یک بامداد نیز در این شبکه به صورت زنده برنامه تلاوت درخواستی را داریم که تا 2 بامداد برای مخاطبان تلاوت‌های مورد نظرشان را انجام می‌دهند. از 2 تا 2:30 نیز گزیده‌‌ای از سخنرانی‌هایی که در روز انجام شده در این شبکه پخش می‌شود.

وی در ادامه صحبت‌هایش گفت: در کنار این برنامه‌ها شبکه افق با برنامه رودرو که یک برنامه گفت‌وگو محور است، شبکه مستند با مجموعه مستندهای نور و یک چکه ماه با شبکه امید با احکام روز برای نوجوانان برنامه به توان خدا و برنامه اذانگاهی که هر شب پخش می‌شود، برای مخاطبان در نظر گرفته شده است. علاوه بر این موارد روز اول ماه مبارک رمضان دوشنبه ساعت 17 تا اذان مغرب دیدار جامعه قرآنی با مقام معظم رهبری به صورت زنده از شبکه قرآن پخش می‌شود.

وی درباره سریال‌های مناسبتی ماه رمضان نیز توضیح داد: شبکه یک با سریال از یادها رفته‌ هر شب ساعت 22:10 ، شبکه دو با سریال دلدار هر شب از ساعت 21:30، شبکه سه با سریال برادر جان هر شب ساعت 20:40 ، شبکه چهار با سریال امام علی(ع) هر شب ساعت 24، شبکه پنج با سریال‌های تامینی هر شب ساعت 23، شبکه قرآن با سریال یوسف پیامبر هر شب ساعت 23 از جمله تولیدات نمایشی تلویزیون در ماه مبارک رمضان به شمار می‌آید.

عرفاتی در بخش پایانی صحبت‌هایش به سخنرانی‌هایی که در شبکه‌های مختلف پخش می‌شود، اشاره کرد و گفت: شبکه یک، سخنرانی‌های مسجد ارگ تهران را پوشش می‌دهد که هر روز ساعت 8:30 صبح روی آنتن می‌رود، شبکه دو سخنرانی‌های شیخ حسین انصاریان را هر شب ساعت 13:30 ، شبکه سه هر روز ساعت شش صبح و 11 صبح با سخنرانی‌های حجت‌الاسلام رفیعی، شبکه چهار با سخنرانی آیت الله ناصری هر روز ساعت 6:30 صبح، شبکه پنج با سخنرانی‌های حجت‌الاسلام پناهیان هر روز ساعت 16:30 و شبکه قرآن با سخنرانی آیت‌الله ناصری دولت‌آبادی هر روز ساعت 13:30 و ساعت 13 سخنرانی‌های شیخ حسین انصاریان را روی آنتن تلویزیون می‌برند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز