خبرگزاری کار ایران

کتاب «عروسک‌هاى نمایشى» منتشر شد

asdasd
کد خبر : ۷۵۸۶۲۳

کتاب «عروسک‌های نمایشی» نوشته «لیندى رایت» نمایشگر عروسکی و سازنده عروسک‌های نمایشی به تازگی با ترجمه آیرین غریب‌پور در نشر افق به چاپ رسیده است.

به گزارش ایلنا، کتاب «عروسک‌های نمایشی» نوشته «لیندى رایت» نمایشگر عروسکی و سازنده عروسک‌های نمایشی به تازگی با ترجمه آیرین غریب‌پور در نشر افق به چاپ رسیده است.

لیندى رایت و همسرش بنیان‌گذار گروه تئاتر عروسکى و مرکز آموزشى Little Angel Theatre (لیتل انجل) در کشور انگلستان هستند که آثار مهم و تاثیرگذارى براى کودکان و همچنین بزرگسالان اجرا کرده‌اند.

آیرین غریب‌پور دانش‌آموخته رشته گرافیک از دانشگاه هنر تهران که در زمینه طراحى گرافیک و تصویرگرى مشغول به فعالیت است ضمن بیان اهمیت این کتاب برای نمایشگران عروسکی در حوزه کودک و نوجوان اعلام کرد: کتاب عروسک‌هاى نمایشى شامل آموزش‌هاى ساده و کاربردى براى ساخت انواع مختلف عروسک‌هاى نمایشى است. از ویژگى مهم این کتاب استفاده از مواد در دسترس است که باعث می‌شود ساخت و ساز عروسک بسیار راحت پیش برود و هر علاقه‌مندى به نمایش عروسکى بتواند از آن بهره ببرد.

این طراح و معلم هنری در خصوص فعالیت‌های خود در عرصه تئاتر کودک عنوان کرد: به واسطه حضور در کنار پدرم (بهروز غریب‌پور، نویسنده و کارگردان تئاتر و تئاتر عروسکى) وارد عرصه نمایش عروسکى شدم. حدود ٥ سال پیش که آموزش نمایش و نمایش عروسکى به کودکان را آغاز کردم متوجه کمبود منابع مناسب براى آموزش دادن این رشته جذاب به کودکان و نوجوانان شدم. پدرم سال‌ها قبل این کتاب را از جان رایت (همسر لیندى رایت) هدیه گرفته و به عنوان یک منبع مفید و کامل براى آموزش در اختیار من قرار داده بود. به کرات به این کتاب مراجعه کردم و در کلاس‌هایم از آن بهره بردم و تصمیم به ترجمه این کتاب ارزشمند گرفتم.

وی در آخر افزود: امیدوارم همانطور که این کتاب براى من راهنماى مفیدى بوده براى دیگر علاقه‌مندان به این رشته خلاقانه و شاد، مفید و قابل استفاده باشد.

این کتاب در حال حاضر در سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در غرفه نشر افق در دسترس علاقه‌مندان به حوزه تئاتر عروسکی و آموزش کودکان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز