خبرگزاری کار ایران

نگاهی متفاوت به برد بارسلونا برابر آلاوز؛

سه امتیازی که بارسلونا را به تاج گذاری دوباره در اسپانیا نزدیک کرد

asdasd
کد خبر : ۷۵۵۲۳۴

به نظر می‌رسد بارسلونا قهرمانی‌اش را در لالیگا اسپانیا قطعی کرده و از حالا باید به فکر رسیدن به قهرمانی اروپا باشد؛ اتفاقی که می‌تواند فصل خوب کاتالان‌ها را تکمیل کند.

به گزارش ایلنا، بارسلونا با پیروزی آسان 2 بر صفر برابر آلاوس گام بزرگی برای رسیدن به بیست‌و‌ششمین قهرمانی‌اش در لالیگا برداشت اما با آنکه یک دست‌شان روی جام قهرمانی لیگ است از حالا به فکر بازی چهارشنبه با لیورپول در نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا هستند. سه قهرمانی پیاپی رئال‌مادرید در اروپا، چنان توفانی در بارسلونا ایجاد کرده که اگر همراه با جام اروپایی نشود، درخشش داخلی آنها به چشم نمی‌آید. سه‌گانه رویای بارسلونا است و امیدها به این تیم که در سال‌های 2009 و 2015 به چنین دستاورد بزرگی رسیده، زیاد است اما باید ابتدا از سد تیم یورگن کلوپ عبور کنند که رقابتی سخت و تنگاتنگ برای قهرمانی لیگ برتر با منچسترسیتی دارد.

ارنستو والورده برای بازی تیمش با آلاوس به سه بازیکن اصلی خود، لیونل مسی، خوردی آلبا و ایوان راکیتیچ استراحت داد و علاوه بر آن فرصت را در اختیار بازیکنانی گذاشت که می‌توانند در صورت لزوم برابر قرمزهای آنفیلد به میدان بروند. شاید شاخص‌ترین بازیکنی که در ترکیب اصلی والورده نیست اما می‌تواند باشد، آرتورو ویدال است. او مقابل آلاوس روند خوب اخیر خود را ادامه داد و ثابت کرد می‌تواند در نبرد بی‌پایان برابر امثال جورجینیو واینالدوم، فابینیو و جوردن هندرسون حاضر باشد. سختکوشان لیورپولی شاید آرتور، استاد پاس بارسلونا را گیر بیندازند و از بازی بیرون کنند اما ویدال می‌تواند از هم‌تیمی‌های خوش‌فکر و باتکنیک خودش دفاع کند. این هافبک شیلیایی می‌تواند به‌جای آرتور هم بازی کند که البته بعید است، یا در کنار او بازی کند اگر والورده تصمیم بگیرد محتاط‌تر عمل کند. قربانی هم فیلیپه کوتینیو خواهد بود که بازی مقابل تیم سابقش را از دست می‌دهد یا عثمان دمبله.

سه امتیازی که بارسلونا را به تاج گذاری دوباره در اسپانیا نزدیک کرد

این دو بازیکن در مندی سوروسا در ترکیب اصلی قرار گرفتند که اتفاقی عجیب بود چون هر دو معمولا در سمت چپ حمله بازی می‌کنند و البته هیچ‌یک چشم‌نواز بازی نکردند. دمبله بعد از بازگشت از مصدومیت هنوز فرم ایده‌آل خود را پیدا نکرده. بال فرانسوی گاهی در این فصل خیره‌کننده بوده اما مثل اینکه هر بار مصدوم می‌شود دوباره باید از خانه اول شروع کند. سرعت و تکنیک او باعث می‌شود همواره خطرناک باشد اما والورده باید عاقلانه تصمیم بگیرد و به اندازه او به قدرت بدنی ویدال اهمیت بدهد.

درباره کوتینیو هم هرچه کمتر گفته شود، بهتر است. با وجود گل فوق‌العاده‌اش به منچستریونایتد، هنوز کمی گیج به‌نظر می‌رسد. بعد از ژست زشتی که مقابل هواداران بارسا در آن بازی گرفت و البته واکنش آنها در برد اخیر مقابل رئال‌سوسیداد را به‌همراه داشت، همه چیز عادی شده اما در این بازی پاس‌هایش بیش از حد ضرب داشت و شوت‌هایش از محاسبه لازم بی‌بهره بود.

سه امتیازی که بارسلونا را به تاج گذاری دوباره در اسپانیا نزدیک کرد

دقت و خونسردی کارلس آلنیا 21 ساله برای زدن گل اول روی پاس سرجی روبرتو و هوشیاری لوییس سوارس می‌توانست درس خوبی برای هافبک برزیلی باشد چون اواخر بازی، فوق‌ستاره تعویضی بارسا، لیونل مسی، پاسی عالی برایش مهیا کرد و ناتوانی‌اش در گلزنی او را دلسرد کرد. بازی البته آن موقع تمام شده بود چون دقایقی بعد از گل اول، لوییس سوارس گل دوم را از روی نقطه پنالتی زد؛ گام بلند بارسلونا به سوی قهرمانی لالیگا، اما همه چشم‌ها به لیگ قهرمانان است.

سه امتیازی که بارسلونا را به تاج گذاری دوباره در اسپانیا نزدیک کرد

منبع: سایت گل

نکات آماری

لوییس سوارس با 131 گل در کنار لادیسلائو کوبالا در رده سومین گلزنان برتر تاریخ باشگاه بارسلونا قرار گرفت.

بارسلونا نخستین تیمی است که در پنج بازی متوالی در خانه آلاوس گل نخورده.

در میان مدافعان لالیگا تنها خوردی آلبا با 14 پاس گل نسبت به هم‌تیمی‌اش، سرجی روبرتو با 7 پاس گل آمار بهتری دارد.

آلاوس در شش بازی آخر خود برد نداشته (2 تساوی و 4 باخت) و این بدترین روند تیم از زمان مربیگری آبلاردو فرناندس است.

آرتورو ویدال در این بازی 25 دوئل با بازیکنان حریف داشت که در 16تا برنده بود، این رقم در میان بازیکنان بارسا در رقابت‌های مختلف این فصل یک رکورد است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز