خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره بهداشت دهان و دندان وزارت بهداشت به ایلنا خبر داد:

درمان پوسیدگی دندان بیش از ۶۰ درصد دانش‌آموزان پایه ششم ابتدایی

asdasd
کد خبر : ۷۵۳۸۹۳

رئیس اداره بهداشت دهان و دندان وزارت بهداشت از درمان پوسیدگی دندان بیش از ۶۰ درصد دانش‌آموزان پایه ششم ابتدایی خبر داد.

صمدزاده (رئیس اداره بهداشت دهان و دندان وزارت بهداشت) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره طرح دهان و دندان عاری از پوسیدگی گفت: برنامه مشترکی با مجموعه آموزش و پرورش تحت عنوان «دهان و دندان عاری از پوسیدگی» برای دانش آموزان پایه ششم در نظر گرفته شده است. این طرح از سال تحصیلی ۹۷- ۹۸ در مدارس سطح کشور به اجرا رسیده است.

وی بیان کرد: تاکنون مشکل بیش از ۶۰ درصد دانش‌آموزان پایه ششم شناسایی و حل شده است. امیدواریم تا پایان تابستان بتوانیم به ۸۰ درصد دانش‌آموزان خدمات ارائه کنیم؛ البته در حال حاضر پیگیر انجام آن هستیم.

رئیس اداره بهداشت دهان و دندان وزارت بهداشت تصریح کرد: برنامه‌ریزی ما این است، دانش‌آموزان پایه ششم در سطح مدارس شناسایی و به مراکز بهداشتی و درمانی ارجاع داده شوند تا خدمات ترمیمی و جرم‌گیری برای آنها انجام شود، در روستاها این اقدام رایگان صورت می‌گیرد.

صمدزاده همچنین افزود: در شهرها نیز بنابر بضاعت مردم، افرادی که توانایی مالی ندارند، خدمات برای آنان به صورت رایگان انجام می‌شود. در حال حاضر طرح دهان و دندان عاری از پوسیدگی فقط برای دانش‌آموزان پایه ششم اجرا می‌شود، زیرا آنان برای آخرین سال در دوره ابتدایی حضور دارند و در سال‌های بعد ما به آنان دسترسی نداریم و وارد مقطع جدیدی می‌شوند.

رئیس اداره بهداشت دهان و دندان وزارت بهداشت گفت: نزدیک یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت سنی این پایه است. با توجه به اینکه این کار، به تازگی آغاز شده است، طی بررسی‌ها تصمیم گرفتیم که این کار را از پایه ششم آغاز کنیم. به مرور زمان به مقاطع پایین‌تر مانند پایه پنجم و چهارم این طرح را ارائه خواهیم کرد، زیرا جمعیت زیادی هستند. در حال حاضر ۷ میلیون دانش‌آموز داریم که خدمات برای این تعداد دانش‌آموز، زیاد است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز