خبرگزاری کار ایران

رکورد کاهش واردات نفت خام خلیج‌فارس توسط آمریکا در سه دهه گذشته

asdasd
کد خبر : ۷۵۲۸۸۱

کاهش واردات نفت خام به دلایل کاهش تولید عراق و عربستان و آتش سوزی در خلیج هیوستون منجر به ثبت رکورد های جدیدی در خلیج آمریکا شده است.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری اویل پرایس، واردات نفت به خلیج آمریکا در هفته گذشته به پایین‌ترین میزان خود در سه سال اخیر رسید. دلیل این اتفاق مطابق به نظر کارشناسان کاهش تولید اپک، عملکرد ضعیف کشتیرانی عراق و ازدحام تردد در کانال هیوستون حاصل از یک انفجار تانکر گزارش شده است.

مطابق گزارش های اولیه دولت آمریکا که توسط «بلومبرگ» منتشر شد، واردات نفت به آمریکا یک میلیون و ۴۰۰ هزار میلیون بشکه در هفته گذشته بود که عراق با واردات پنج هزار بشکه کمترین میزان را از آگوست ۲۰۱۵ داشته است.

مطابق گزارش بلومبرگ حجم کم ورود از عراق به عنوان ششمین صادر کننده نفت اپک به کمتر از یک میلیون بشکه و همینطور سیاست های اقتصادی عربستان برای کاهش صادرات به آمریکا برای تعهداتی که به اپک داده بود منجر به ثبت  رکورد زیر یک میلیون بشکه ای پس از ۲۰۱۰ میلادی شود.

جدای از کاهش صادرات عربستان و عراق آتش سوزی در انبار پتروشیمی پایانه نفتی بین قاره ای «آی تی سی» و ادامه آن برای چند روزکه منجر به ترافیک کشتی‌ها در کانال هیوستون شده بود همه دال بر رکورد منفی ورود نفت خام به آمریکا شده است.

علاوه بر اینها قوانین محدود کننده ترافیکی در کانال هیوستون به دلیل طوفان احتمالی مزید بر علت شد.

در روز چهارشنبه سازمان اطلاعات انرژی آمریکا ورود یک میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه ای نفت خام ورودی  به انبار های نفتی را ثبت کرده است

«وارن پتترسون» مسئول کمیته سیاست گزاری بانک «آی ان جی» اظهار کرد که مشکل  اصلی کاهش ۶۰۷ هزار بشکه ای در هفته یا میانگین پنج میلیون و ۹۰۰ هزار بشکه ای در روز در خلیج آمریکا کاهش واردات بوده است و مشکلات تردد کشتی ها نیز هم بی تاثیر نبوده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز