خبرگزاری کار ایران

نیویورک تایمز خبر داد:

استفاده چین از هوش مصنوعی برای رصد مسلمانان این کشور

asdasd
کد خبر : ۷۵۱۸۸۷

هم‌زمان با ادامه قوانین سختگیرانه گذشته علیه مسلمانان، چین به دنبال استفاده از دوربین‌های هوشمند برای پیگیری و کنترل ۱۱ میلیون چینی مسلمان است و البته آنها معتقدند که این آغاز ماجراست.

به گزارش ایلنا به نقل از نیویورک تایمز، دولت چین اقدام به استفاده از دوربین‌های تشخیص چهره و استفاده آن علیه اقلیت مسلمان چین در جهت تعقیب و کنترل آنها کرده است.

این گزارش بر اساس اطلاعات جمع آوری شده از خبرنگارانی به دست آمده است که با سیاست‌های حکومت علیه مسلمانان آشنا هستند. این موضوع مرزهای جدیدی از نژادپرستی علیه گروه‌های انسانی پدید آورده است و بیم آن می‌رود که کشورهای دیگر از این موضوع برای اعمال فشار به گروه‌های مخالف استفاده کنند.

دو نفر از افراد آگاه به موضوع به نیویورک تایمز گفته‌اند که در شهر «سانمنژیا» چین بیش از ۵۰۰  هزار چهره در طول یک ماه شناسایی شده است. این اطلاعات به بیش از ۲۰ سازمان در ۱۶ استان ارسال شده است تا اقلیت «اویغور» شناسایی شوند. اویغورها قومی با اصالت ترک هستند که در آسیای میانه زندگی میکنند.

«جاناتان فرانکل» پژهشگر دانشگاه «ام آی تی» معتقد است که «زمانی که یک کشور در ابعاد بزرگ دست به این چنین مدلی می‌زند به مفهومی پیچیده‌تر از آنچه که در شوروی سابق انجام می‌شد، دست یافته است».

چهره شناسی نژادی همواره یک دغدغه در مباحث هوش مصنوعی بوده است.

«آیلین کالیسکان» دانشمند علم هوش مصنوعی بر این باور است که «خیلی از مردم معتقدند که هوش مصنوعی دچار فساد نمی‌شود ولی شاید ندانند که این انسان‌ها هستند که هوش مصنوعی را تعریف میکنند و الگوریتم آن را می‌نویسند.

نشریه «پروپابلیکا» در گزارشی نوشت که ماشین‌های تشخیص چهره افراد سیاه‌پوست را با پیش‌فرض ارتکاب جرم بررسی میکند.

«الکساندرا اوکازیو کورتز» نماینده دموکرات کنگره آمریکا در یک گردهمایی اظهار کرد که «اگر ما تبعیض را اصلاح نکنیم، پس به ماشینی کردن آن کمک کرده‌ایم».

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز