خبرگزاری کار ایران

شورای امنیت اعلامیه طالبان برای آغاز حملات بهاره را محکوم کرد

asdasd
کد خبر : ۷۵۱۶۲۲

شورای امنیت سازمان ملل روز گذشته- دوشنبه- اعلامیه گروه طالبان برای آغاز حملات بهاره را محکوم کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از القدس العربی،‌ شورای امنیت سازمان ملل با محکوم کردن اعلامیه گروه طالبان برای آغاز حملات بهاره تأکید کرد که این حملات که همه ساله پس از آب شدن برف‌ها توسط این گروه افراطی صورت می‌گیرد، ‌نتایجی غیر از تخریب و ویرانی و افزایش آلام مردم افغانستان نخواهد داشت. 

۱۵ کشور عضو شورای امینت ملل با انتشار بیانیه‌ای نوشتند: «دعوت به جنگ‌های بیشتر در مسیر عکس تحقق صلح پایدار است» .

در این بیانیه آمده است که اعضای شورای امنیت از تمام طرف‌های درگیر می‌خواهند فرصت را برای آغاز گفت‌وگوی فراگیر افغانی- افغانی و سازش سیاسی غنیمت بشمرند. 

گروه طالبان روز جمعه گذشته با انتشار بیانه‌ای از آغاز حملات بهاره خبر داد. این گروه افراطی همه ساله با آغاز فصل بهار و ذوب شدن برف‌ها از فرصت برای حمله به نیروهای دولتی و خارجی حامی آن استفاده می‌کند. این در حالی است که این درگیری‌ها در سال‌های اخیر در فصل زمستان نیز ادامه پیدا کرده است. 

آمریکا از تابستان گذشته سلسله گفت‌وگوها با گروه طالبان را به منظور پایان دادن به جنگ و خروج از افغانستان آغاز کرده است.

دور اخیر گفت‌وگوها بین واشنگتن و گروه طالبان در ماه مارس در قطر پایان یافت. 

قرار است که نمایندگان دولت افغانستان برای نخستین بار در روزهای ۱۹ تا ۲۱ ماه آوریل در دوحه با نمایندگان گروه طالبان دیدار کنند. 

گروه طالبان هنوز این تاریخ را تأیید نکرده و تاکنون مذاکره با مقامات کابل را با بیان این‌که آنها بازیچه دست واشنگتن هستند، نپذیرفته است. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز